Citrasupply's Weblog

Inspirasi & Ekspressi Untuk Semua Golongan Di Malaysia

Siapa Yahudi? Siapa Orang Islam?

SEJAK 18 hari ini seluruh dunia meratap gara-gara kezaliman Israel. Tentera Zionis terus-menerus mengebom, mengganyang rakyat Palestin. Israel, nampaknya terlalu berkuasa.

Saya tidak ‘berkuasa’ lagi untuk mengulas panjang mengenai peperangan sebelah pihak itu. Tapi saya ingin berkongsi dengan pembaca sekelian, siapa sebenarnya Yahudi ini dan mengapa mereka terlalu berkuasa.

Kita harus kaji secara akademik, ilmiah untuk mengetahui siapa mereka ini.

Saya amat tertarik dengan tulisan seorang penulis bebas, yang juga Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan dan Kajian Keselamatan (CRSS) Pakistan, Dr. Farrukh Saleem (rujuk http://www.masada2000.org/Powerful-Jews.html) mengenai soal tersebut.

Jadikanlah tulisan itu sebagai tatapan dan renungan kita semua – ke mana kita dan ke mana umat Islam harus pergi selepas ini. Dan, siapa yang harus disalahkan?
(Nota: Sedikit sebanyak ia juga akan menjawab surat-surat dan SMS yang dihantar untuk ruangan Forum, Utusan Malaysia yang meminta ditonjolkan apakah produk di belakangnya Yahudi).

Begini tulisan beliau:

Hanya ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini, tujuh juta di Amerika, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?

Siapa mereka ini?

Nabi Isa (Jesus of Nazareth) ialah Yahudi.
Albert Einstein
, saintis zaman moden paling terkemuka dan disebut oleh majalah Time sebagai ‘Manusia Abad ini’ ialah seorang Yahudi,
Sigmund Freud
– melalui teori id, ego dan super-ego ialah bapa psikoanalisis, juga seorang Yahudi.
Karl Marx (Pengasas Fahaman Komunis)
,
Paul Samuelson
Milton Friedman
.

Selain mereka banyak lagi orang Yahudi yang hasil kebijaksanaan mereka berupaya menghasilkan keperluan untuk kita semua

Benjamin Rubin memperkenalkan jarum suntikan pelalian.
Johas Salk
mereka vaksin polio yang pertama.
Gertrude Elion
mencipta ubat melawan leukemia.
Baruch Blumberg
mencipta vaksin Hepatitis B .
Paul Ehrlich
menemukan rawatan untuk siflis.
Elie Metchnikoff
menang Hadiah Nobel untuk penyakit berjangkit. Bernard Katz menang Hadiah Nobel kerana kajian mengenai transmisi neuromuskular.
Andrew Schally
penerima Nobel dalam kajian endokrinologi (berkaitan sistem endokrin dan kencing manis).
Aaron Beck
menemui terapi kognitif  (rawatan mental, kesugulan dan fobia).
Gregory Pincus membangunkan pil perancang keluarga yang pertama. George Wald menang Nobel bagi kajian mata manusia.
Standley Cohen dianugerahi Hadiah Nobel dalam kajian embriologi (kajian janin dan perkembangannya).
Willem Kolff mencipta mesin dialisis (mencuci) buah pinggang.

Sejak 105 tahun, 14 juta Yahudi menang 15 dozen Hadiah Nobel, sementara tiga dimenangi oleh 1.4 bilion umat Islam.

Stanley Mezor mencipta mikrocip pertama.
Leo Szilards
membangunkan reaktor rangkaian nuklear pertama.
Peter Schultz
(kabel gentian optik).
Charles Adler (lampu isyarat).
Benno Strauss (besi tahan karat – stainless steel).
Isador Kisee (sistem suara di pawagam).
Emile Berliner (mikrofon untuk telefon).
Charles Ginsburg (alat pita rakaman).

Saudagar jenama terkaya dunia juga dikuasai Yahudi iaitu

Ralph Lauren (Polo)
Levis Strauss (Levi’s Jeans)
Howard Schultz (Starbuck’s)
Sergey Brin (Google)
Michael Dell (Dell Computers)
Larry Ellison (Oracle)
Donna Karan (DKNY)
Irv Robbins (Baskin & Robbins)
Bill Rossenberg (Dunkin Donuts)

Richard Levin, presiden universiti tersohor Yale Universiti ialah seorang Yahudi.
Henry Kissinger
, Joseph Lieberman dan Madeleine Albright – (bekas-bekas Setiausaha Negara AS).
Alan Greenspan
(bekas pengerusi Rizab Persekutuan AS di bawah Reagan, Bush, Clinton dan Bush)
Maxim Litvinov (bekas Menteri Luar Soviet Union)
David Marshal (bekas Ketua Menteri pertama Singapura)
Isaac Isaacs (bekas Gabenor Jeneral Australia).
Benjamin Disraeli (negarawan dan penulis Britian).
Yevgeny Primkov (bekas Perdana Menteri Rusia dan bekas jeneral KGB)
Jorge Sampaio (bekas Presiden Portugal).
Herb Gray (bekas Timbalan Perdana Menteri Kanada).
Pierre Mendes (Perdana Menteri ke-143 Perancis)
Michael Howard (bekas Setiausaha Negara British)
Bruno Kreisky (bekas Canselor Austria)
Robert Rubin (bekas Setiausaha Perbendaharaan AS).

Dalam dunia media, orang Yahudi yang terkemuka ialah

Wolf Blitzer (CNN)
Barbara Walters (ABC News)
Eugene Meyer (Washington Post)
Henry Grunwald (Ketua Editor Time)
Katherine Graham (penerbit The Washington Post)
Joseph Lelyyeld (Editor Eksekutif, The New York Times)
Max Frankel (The New York Times)

Dermawan dan penyangak mata wang, George Soros ialah Yahudi. Dia menderma AS$4 bilion untuk membantu ahli sains dan universiti serata dunia.

Walter Annenberg menderma untuk membina ratusan perpustakaan berjumlah AS$2 bilion.

Di Olimpik, Mark Spitz membolot tujuh pingat emas. Lenny Krayzelburg ialah pemegang tiga kali pingat emas Olimpik. Spitz Krayzelburg dan Boris Becker adalah Yahudi.

Tahukah anda bahawa pelakon pujaan Harrison Ford, George Burns, Tony Curtis, Charles Bronson, Sandra Bullock, Billy Cystal, Woody Allen, Paul Newman, Peter Sellers, Dustin Hoffman, Michael Douglas, Ben Kingsley, Kirk Douglas, Willian Shatner, Jerry Lewis dan Peter Falk semuanya Yahudi?

Tambahan lagi, Hollywood sendiri diwujudkan oleh orang Yahudi. Antara pengarah dan penerbit, Steven Spielberg, Mel Brooks, Oliver Stone, Aaron Spelling (Beverly Hills 90210), Neil Simon (The Odd Couple), Andrew Vaina (Rambo 1- 2-3), Michael Man (Starsky and Hutch), Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo’s Nest), Douglas Fairbanks (The Thief Of Baghdad) and Ivan Reitman (Ghostbusters) – semuanya adalah Yahudi.

Mempengaruhi

Washington yang merupakan ibu negara Amerika Syarikat, mempunyai satu pertubuhan lobi yang amat berkuasa. Ia dikenali sebagai Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika Israel (AIPAC) yang berupaya mempengaruhi Kongres meluluskan resolusi memuji dan ‘membuat apa saja’ demi Israel.

Tahukah lagi bahawa William James Sidis dengan IQ 250-300 ialah manusia tercerdik. Dia ialah Yahudi.

Jadi, mengapa mereka ini terlalu berkuasa?

Jawapannya: Pendidikan, pelajaran, ilmu.

Mengapa umat Islam terlalu lemah?

Dianggarkan 1,476,233,470 Muslim di atas muka bumi Allah ini. Satu bilion di Asia, 400 juta di Afrika, 44 juta di Eropah dan enam juta di Amerika. Setiap lima insan manusia ialah Muslim. Setiap seorang Hindu ada dua orang Islam, setiap seorang Buddha ada dua orang Islam dan setiap seorang Yahudi ada beratus orang Islam. Mengapa orang Islam terlalu lemah?

Ini jawapannya: Terdapat 57 negara anggota OIC dan jika dicampur semua cuma ada kira-kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk setiap tiga juta orang Islam.

AS mempunyai 5,758 universiti dan India ada 8,407. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian ‘Kedudukan Akademik Universiti-universiti Dunia’ – dan menakjubkan – tiada satu pun universiti-negara Islam yang berada di puncak 500.

Data yang dikumpul dari UNDP, tahap celik huruf di negara maju ialah hampir 90 peratus dan 15 negara itu mempunyai 100 peratus celik huruf. Negara majoriti penduduk Islam, purata kadar celik huruf ialah sekitar 40 peratus dan tiada negara yang mempunyai 100 peratus semuanya celik huruf.

Sekitar 98 peratus penduduk di negara maju menamatkan sekurang-kurang sekolah rendah, sementara hanya 50 peratus di negara majoriti Islam. Sekitar 40 peratus penduduk di negara maju memasuki universiti, sementara hanya 2 peratus di negara majoriti Islam.

Negara-negara majoriti Islam mempunyai 230 ahli sains bagi setiap (per) sejuta penduduk. Di AS 4,000 per sejuta, Jepun 5,000 per sejuta. Di seluruh negara Arab, penyelidik sepenuh masa ialah 35,000 dan hanya 50 juruteknik per sejuta (berbanding di negara maju 1,000 juruteknik per sejuta).

Negara Islam membelanjakan 0.2 peratus daripada KDNK untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D) sebaliknya, di negara maju membelanjakan 5 peratus daripada KDNKnya.

Kesimpulan: Dunia Islam kurang keupayaan untuk menghasilkan ilmu pengetahuan.

Akhbar harian yang dibaca oleh setiap 1,000 orang dan jumlah judul buku yang dibaca oleh setiap sejuta orang adalah dua angka tunjuk bagi menentukan sama ada ilmu pengetahuan disalurkan ke dalam masyarakat.

Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian per 1,000 rakyat Pakistan sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku per juta orang ialah 2,000 sementara di Mesir ialah 20.

Kesimpulan: Dunia Islam gagal menyalurkan ilmu pengetahuan.

Yang menariknya, jumlah terkumpul KDNK tahunan 57 buah negara ahli OIC ialah di bawah AS$2 trilion. Amerika sahaja, menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai AS$12 trilion, China AS$8 trilion, Jepun AS$3.8 trilion dan Jerman AS$2.4 trilion.

Pengeluar minyak yang kaya, Arab Saudi, UAE, Kuwait, Qatar secara rangkuman menghasilkan barangan dan perkhidmatan (rata-rata minyak) bernilai AS$500 bilion; Sepanyol sahaja menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai lebih AS$1 trilion, Poland AS$489 bilion dan Thailand AS$545 bilion.

Jadi, mengapa orang Islam tidak berkuasa dan orang Yahudi paling berkuasa?

Jawapannya ialah: Kurangnya ilmu. Kurangnya pendidikan dan kurangnya pelajaran.
Sumber : Utusan Malaysia, ms 6, 14/01/2009

34 comments on “Siapa Yahudi? Siapa Orang Islam?

  1. dennie
    Januari 27, 2009

    wow…tulisan yang lengkap

  2. yeEkz
    Januari 27, 2009

    bangkitkan intelektualitas muslim
    go…

  3. amat
    Januari 27, 2009

    Umat islam sering tidak boleh bertanya pada para kyai, dan sering dianggab tidak menurut bila bertanya

  4. E_N_D_Y
    Januari 27, 2009

    Setuju……. dan yang paling menyesakkan adalah orang-orang Islam yang mengedepankan kekerasan untuk menyelesaikan masalah….. Mereka2x inilah yang akan semakin mencoreng nama Islam itu sendiri…..

  5. Gelembai
    Januari 27, 2009

    Jesus of Nazareth tu bukan ke islam ke? aku konpius. kalau kao kata dia bangsa israel, aku setujulah…

  6. ibnu matsani
    Januari 27, 2009

    sekarang yahudi boleh bangga dengan para penemunya yang selalu disebut-sebut ,tapi pada dasarnya yahudi itu kalah dengan apa yang mereka perbuat,tahukan anda bahwa sanya para ilmuwan islamlah yang menemukan semua itu,makanya telitilah terlebih dahulu

    • bisnis2qta
      Mac 6, 2010

      betul…ilmu2 itu sebetulnya pertama kali ditemukan oleh umat Islam…tapi sayangnya penerusnya kurang mengembangkan ilmu2 itu

  7. Prima
    Januari 27, 2009

    Memang kita akui bahwa mereka adalah keturunan Yahudi yang mempunyai ketrampilan khusus dan tinggi. Hidup mereka berbeda dengan pola hidup umat Islam, yang hanya cukup menceritakan ilmu Allah, tetapi praktek ilmunya justru dilakukan oleh orang Yahudi. Sudah begitu banyak karya mereka mendunia. Sedangkan umat Islam membuat karyanya sangat terbatas dan tidak ada generasi penerusnya. Karena generasi penerusnya beranggapan bahwa karya itu tidak perlu dikembangkan. Cukup ibadah ubudiyahnya diperbanyak. Toh pahalanya sudah dapat. Akhirnya semua sarana hidup kita dipermudah dan dikuasai oleh bangsa/umat Yahudi. Jadi jangan menyalahkan bangsa Yahudi. Lebih baik umat Islam harus bisa mengubah pandangan hidupnya bahwa Allah menyukai amal hamba yang juga bermanfaat bagi orang lain dan tidak boleh putus asa. Karena putus asa dan skeptis adalah musuh yang harus dihindari. Lawanlah diri sendiri untuk menghasilkan karya yang diridloi Allah dan manusia. Ayo semangatlah Umat Islam.

  8. angela
    Januari 28, 2009

    sebenarnya kita selangkah kalah dengan yahudi,tapi selangkah kalah itu menyebabkan kita kalah banyak sama yahudi,begitu islam yang pernah jaya selama hampir 800thn runtuh,maka semua sisi mereka hancurkan,mereka ambil dari kita,dan dibutakanlah kita akan ilmu pengetahuan yang dulu kita miliki(lihat sejarah donkkk).
    sekarang kita dibuat untuk tidak berpikir tentang ilmu yg hrsnya kita disuruh menimba ilmu dlm agama kita,kita dibuat untuk bercerai berai,sehingga lupa akan ilmu,yahudi jaya karena mereka bersatu (thn 1717 mereka berkumpul dan bersatu untuk membuat strategi agung mereka)…maka itu bersatulah islam karena semua ilmu ada di kitabu (AL QUR’AN)

  9. Ahmed Ridho
    Januari 28, 2009

    karena dunia ini disediakan untuk orang yahudi dan orang kafir, sedangkan surga disediakan untuk orang muslim dan mukmin…

    • hikari
      Oktober 9, 2010

      Betul……muslim lebih baik ibadah aja, ngga usah sekolah, ngga usah belajar Ilmu pengetahuan, tidak usah mengenal mobil, pesawat, atau persenjataan canggih.Kita cukup naik kuda dan unta pake pedang dan panah buat melawan rudal nuklir…, he…he…he…, Orang-orang seperti andalah yang menghancurkan Islam.Orang-orang sufi lah yang menghancurkan Islam sehingga bangsa muslim lemah, bodoh, terjajah.Hei bahlul…….., Kehidupan harus seimbang….., Berkarya didunia dengan ilmu dan mantapkan dengan syariat islam.Dasar Bahlul lu……..

  10. cocorbebek
    Januari 28, 2009

    Yang lucunya orang Islam untuk berdakwah aja, harus di bayar baru mau. Gimana orang Islam yg didaerah terpencil ngerti agama terutama, sementara untuk mendatangkan ustad, kyai dari Jakarta aja harus pake duit. weleh weleh. Inikan mencerminkan kita umat Islam tidak bersatu, sdmnya kurang makanya gampang diobok-obok oleh “Orang” lain

  11. Pingback: Siapa Yahudi ? Siapa Orang Islam ? « Kopitenom’s Blog

  12. gibson
    Januari 28, 2009

    Orang kafir, khusus nya orang yahudi lebihkan keduniaan. Mereka takut kerugian dan ketinggalan zaman. Antara sifat mereka suka berbangga dengan kekayaan dan kekuasaan. Orang muslim yang sejati damba kan syurga yang abadi. Salah satu petanda akhir zaman, ramai muslim yang mempunya sifat yahudi. Suka berbangga dan bijak bijak belaka.

  13. loko9691963
    Januari 29, 2009

    Teringat satu hadis:
    Siapa yang inginkan dunia hendaklah dengan ilmu, siapa yang inginkan akhirat hendaklah dengan ilmu, siapa yang inginkan kedua-duanya hendaklah dengan ilmu

    • hikari
      Oktober 9, 2010

      Tipe orang seperti anda yang akan memajukan islam , tapi jangan hanya sekedar teori…., prakteknya yang penting

  14. naff
    Januari 29, 2009

    yahudi harus dibasmi

  15. amat
    Januari 29, 2009

    usahlah bicara syurga atau neraka. usahlah bicara yahudi atau israel. Yang penting apa yang telah kau perbuat untuk dirimu, keluargamu, tetanggamu, bangsamu dan negaramu. usahlah bicara kafir di forum, sebab tidak semua orang sama, yang menimbulkan saling serang kafir. Uruslah dirimu dulu, baru urus orang lain

  16. H.Ishak
    Januari 29, 2009

    Dalam islam seharusnya ingat mengingati antara satu sama lain dan sama berjuang menegakkan kebenaran dan ajaran yang ditinggalkan Rasulllullah SAW.

    Dari mana kita perlu dapatkan ilmu? iaitu dengan MEMBACA. Bagaimana kita hendak sentiasa berilmu? MEMBACA & KAJIAN.

    Kenapa kita perlu membaca? kerana disitulah ILMU.

    Kenapa kita perlu ada pelajaran & pendidikan ? kerana disitulah tahap ILMU yang kita ada.

    Dengan membaca barulah kita mengamalkan ILMU yang ada untuk diri sendiri kemudian diagih agihkan kepada orang lain.

    Jangan jadi KATAK BAWAH TEMPURUNG

    Bangkit wahai BANGSAKU dan AGAMAKU.

  17. chis
    Januari 30, 2009

    usah dipikirin.orang arab dan barat saja tak mau tau mana pohon mana ranting,apa lagi orang2 kita.percayalah pada apa yang kita sudah ada.kafir islam sama saja,punya tujuan masing-masing

  18. ting
    Januari 31, 2009

    Makanya,,,belajar!

  19. muslim
    Januari 31, 2009

    orang islam itu maha segala tahu daripada si yahudi..
    cuma 2 mereka yang tidak tahu yaitu:
    1. ga tahu diri
    2. ga tahu malu

  20. yoga
    Februari 3, 2009

    jangan pernah berhenti berjuang saudara ku…Allah selalu bersama kita,amien

  21. mohd Zulfikri bin zulkaranain
    April 8, 2009

    memang jelas dalam hal ini Yahudi memang cukup hebat. Oleh sebab itu, sebagai orang Islam, hendaklah kita bersama-sama bangkit dari ‘lena yang panjang’ untuk berjuang menegakkan agama Islam. Kita sepatutnya berasa malu kerana golongan minoriti di dunia ini boleh menguasai seluruh dunia dari segi ekonomi, perfileman, perubatan dan sebagainya. Lagi satu, orang Yahudi dapat menguasai segala-galanya kerana mereka ni cukup bijak dalam apa sahaja hal. Hal ini kerana cara pemakanan mereka yang sentiasa dijaga dan dipantau. contohnya, sebelum menjamah sebarang makanan, mereka akan makan buah-buahan dulu dan sering makan kekacang seperti kacang badam. selain itu, mereka juga Anti-perokok. kerana menurut kajian yang dibuat, racun dalam rokok itu dapat melembabkan dan melemahkan otak. diatas ini merupakan contoh-contoh atau lampiran mengapa orang Yahudi cukup hebat. saya sendiri pun cukup mengagumi orang Yahudi bukan kerana mereka kejam. Akan tetapi apa yang mereka amalkan cukup bagus dan tidak salah sebagai orang Islam untuk kita mengikutinya>>sekian

  22. edwin
    Mac 2, 2010

    wajar saja yahudi hebat, kerena mereka belajar hebat dan bekerja giat.
    kita juga dapat seperti itu, jika melakukan hal yang sama.
    cth : Professor termuda di USA adalah orang indonesia dan bukan yahudi ,dia adalah pak Prof. Nelson Tansu asal Medan , Sumatera Utara, hebatkan ..?

  23. Abu Gosok
    April 17, 2010

    Kalo kalian sedang menghadapi masalah yang sangat pelik, coba berdoa dalam nama Isa Almasih. Resikonya hidupmu akan berubah selamanya. Coba saja.

  24. grtuk
    Ogos 21, 2010

    Islam kebanyakan nungging n cium debu. 1 hari aja musti 5x gmn mau pinter lah

  25. titi is
    Ogos 21, 2010

    Islam emang goblok

  26. hamba ALLAH
    September 12, 2010

    maaf bagi org2 yg tdak mengerti ttg islam, apa itu islam, dan bagaimana hebatnya islam…

    semua orang2 yg disebutkan di atas adalah orang2 yang mengamalkan apa yg ada di alqur’an tapi mereka mengingkari agama ALLAH…mereka boleh hidup senang2 di dunia tapi hati mereka hampa..mereka akan hanya bahagia didunia tapi tdak di akhirat..
    sisi baik yang dapat kita ambil selaku umat muslim..pelajari, amalkan AL-QUR’AN dan SUNNAH RASULULLAH..InsyaALLAH bahagia dunia dan akhirat..amin

  27. samsul
    September 13, 2010

    Siapa Yahudi? Siapa Orang Islam?
    Januari 26, 2009, 3:14 pm
    Difailkan di bawah: Yahudi vs Palestin | Label: Albert Einstein, fahaman, Gaza, ilmu, islam, orang, pelajaran, Pendidikan, rejim zionis, siapa yahudi, utusan malaysia, yahudi

    SEJAK 18 hari ini seluruh dunia meratap gara-gara kezaliman Israel. Tentera Zionis terus-menerus mengebom, mengganyang rakyat Palestin. Israel, nampaknya terlalu berkuasa.

    Saya tidak ‘berkuasa’ lagi untuk mengulas panjang mengenai peperangan sebelah pihak itu. Tapi saya ingin berkongsi dengan pembaca sekelian, siapa sebenarnya Yahudi ini dan mengapa mereka terlalu berkuasa.

    Kita harus kaji secara akademik, ilmiah untuk mengetahui siapa mereka ini.

    Saya amat tertarik dengan tulisan seorang penulis bebas, yang juga Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan dan Kajian Keselamatan (CRSS) Pakistan, Dr. Farrukh Saleem (rujuk http://www.masada2000.org/Powerful-Jews.html) mengenai soal tersebut.

    Jadikanlah tulisan itu sebagai tatapan dan renungan kita semua – ke mana kita dan ke mana umat Islam harus pergi selepas ini. Dan, siapa yang harus disalahkan?
    (Nota: Sedikit sebanyak ia juga akan menjawab surat-surat dan SMS yang dihantar untuk ruangan Forum, Utusan Malaysia yang meminta ditonjolkan apakah produk di belakangnya Yahudi).

    Begini tulisan beliau:

    Hanya ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini, tujuh juta di Amerika, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?

    Siapa mereka ini?

    Nabi Isa (Jesus of Nazareth) ialah Yahudi.
    Albert Einstein, saintis zaman moden paling terkemuka dan disebut oleh majalah Time sebagai ‘Manusia Abad ini’ ialah seorang Yahudi,
    Sigmund Freud – melalui teori id, ego dan super-ego ialah bapa psikoanalisis, juga seorang Yahudi.
    Karl Marx (Pengasas Fahaman Komunis),
    Paul Samuelson
    Milton Friedman.

    Selain mereka banyak lagi orang Yahudi yang hasil kebijaksanaan mereka berupaya menghasilkan keperluan untuk kita semua

    Benjamin Rubin memperkenalkan jarum suntikan pelalian.
    Johas Salk mereka vaksin polio yang pertama.
    Gertrude Elion mencipta ubat melawan leukemia.
    Baruch Blumberg mencipta vaksin Hepatitis B .
    Paul Ehrlich menemukan rawatan untuk siflis.
    Elie Metchnikoff menang Hadiah Nobel untuk penyakit berjangkit. Bernard Katz menang Hadiah Nobel kerana kajian mengenai transmisi neuromuskular.
    Andrew Schally penerima Nobel dalam kajian endokrinologi (berkaitan sistem endokrin dan kencing manis).
    Aaron Beck menemui terapi kognitif (rawatan mental, kesugulan dan fobia).
    Gregory Pincus membangunkan pil perancang keluarga yang pertama. George Wald menang Nobel bagi kajian mata manusia.
    Standley Cohen dianugerahi Hadiah Nobel dalam kajian embriologi (kajian janin dan perkembangannya).
    Willem Kolff mencipta mesin dialisis (mencuci) buah pinggang.

    Sejak 105 tahun, 14 juta Yahudi menang 15 dozen Hadiah Nobel, sementara tiga dimenangi oleh 1.4 bilion umat Islam.

    Stanley Mezor mencipta mikrocip pertama.
    Leo Szilards membangunkan reaktor rangkaian nuklear pertama.
    Peter Schultz (kabel gentian optik).
    Charles Adler (lampu isyarat).
    Benno Strauss (besi tahan karat – stainless steel).
    Isador Kisee (sistem suara di pawagam).
    Emile Berliner (mikrofon untuk telefon).
    Charles Ginsburg (alat pita rakaman).

    Saudagar jenama terkaya dunia juga dikuasai Yahudi iaitu

    Ralph Lauren (Polo)
    Levis Strauss (Levi’s Jeans)
    Howard Schultz (Starbuck’s)
    Sergey Brin (Google)
    Michael Dell (Dell Computers)
    Larry Ellison (Oracle)
    Donna Karan (DKNY)
    Irv Robbins (Baskin & Robbins)
    Bill Rossenberg (Dunkin Donuts)

    Richard Levin, presiden universiti tersohor Yale Universiti ialah seorang Yahudi.
    Henry Kissinger, Joseph Lieberman dan Madeleine Albright – (bekas-bekas Setiausaha Negara AS).
    Alan Greenspan (bekas pengerusi Rizab Persekutuan AS di bawah Reagan, Bush, Clinton dan Bush)
    Maxim Litvinov (bekas Menteri Luar Soviet Union)
    David Marshal (bekas Ketua Menteri pertama Singapura)
    Isaac Isaacs (bekas Gabenor Jeneral Australia).
    Benjamin Disraeli (negarawan dan penulis Britian).
    Yevgeny Primkov (bekas Perdana Menteri Rusia dan bekas jeneral KGB)
    Jorge Sampaio (bekas Presiden Portugal).
    Herb Gray (bekas Timbalan Perdana Menteri Kanada).
    Pierre Mendes (Perdana Menteri ke-143 Perancis)
    Michael Howard (bekas Setiausaha Negara British)
    Bruno Kreisky (bekas Canselor Austria)
    Robert Rubin (bekas Setiausaha Perbendaharaan AS).

    Dalam dunia media, orang Yahudi yang terkemuka ialah

    Wolf Blitzer (CNN)
    Barbara Walters (ABC News)
    Eugene Meyer (Washington Post)
    Henry Grunwald (Ketua Editor Time)
    Katherine Graham (penerbit The Washington Post)
    Joseph Lelyyeld (Editor Eksekutif, The New York Times)
    Max Frankel (The New York Times)

    Dermawan dan penyangak mata wang, George Soros ialah Yahudi. Dia menderma AS$4 bilion untuk membantu ahli sains dan universiti serata dunia.

    Walter Annenberg menderma untuk membina ratusan perpustakaan berjumlah AS$2 bilion.

    Di Olimpik, Mark Spitz membolot tujuh pingat emas. Lenny Krayzelburg ialah pemegang tiga kali pingat emas Olimpik. Spitz Krayzelburg dan Boris Becker adalah Yahudi.

    Tahukah anda bahawa pelakon pujaan Harrison Ford, George Burns, Tony Curtis, Charles Bronson, Sandra Bullock, Billy Cystal, Woody Allen, Paul Newman, Peter Sellers, Dustin Hoffman, Michael Douglas, Ben Kingsley, Kirk Douglas, Willian Shatner, Jerry Lewis dan Peter Falk semuanya Yahudi?

    Tambahan lagi, Hollywood sendiri diwujudkan oleh orang Yahudi. Antara pengarah dan penerbit, Steven Spielberg, Mel Brooks, Oliver Stone, Aaron Spelling (Beverly Hills 90210), Neil Simon (The Odd Couple), Andrew Vaina (Rambo 1- 2-3), Michael Man (Starsky and Hutch), Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo’s Nest), Douglas Fairbanks (The Thief Of Baghdad) and Ivan Reitman (Ghostbusters) – semuanya adalah Yahudi.

    Mempengaruhi

    Washington yang merupakan ibu negara Amerika Syarikat, mempunyai satu pertubuhan lobi yang amat berkuasa. Ia dikenali sebagai Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika Israel (AIPAC) yang berupaya mempengaruhi Kongres meluluskan resolusi memuji dan ‘membuat apa saja’ demi Israel.

    Tahukah lagi bahawa William James Sidis dengan IQ 250-300 ialah manusia tercerdik. Dia ialah Yahudi.

    Jadi, mengapa mereka ini terlalu berkuasa?

    Jawapannya: Pendidikan, pelajaran, ilmu.

    Mengapa umat Islam terlalu lemah?

    Dianggarkan 1,476,233,470 Muslim di atas muka bumi Allah ini. Satu bilion di Asia, 400 juta di Afrika, 44 juta di Eropah dan enam juta di Amerika. Setiap lima insan manusia ialah Muslim. Setiap seorang Hindu ada dua orang Islam, setiap seorang Buddha ada dua orang Islam dan setiap seorang Yahudi ada beratus orang Islam. Mengapa orang Islam terlalu lemah?

    Ini jawapannya: Terdapat 57 negara anggota OIC dan jika dicampur semua cuma ada kira-kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk setiap tiga juta orang Islam.

    AS mempunyai 5,758 universiti dan India ada 8,407. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian ‘Kedudukan Akademik Universiti-universiti Dunia’ – dan menakjubkan – tiada satu pun universiti-negara Islam yang berada di puncak 500.

    Data yang dikumpul dari UNDP, tahap celik huruf di negara maju ialah hampir 90 peratus dan 15 negara itu mempunyai 100 peratus celik huruf. Negara majoriti penduduk Islam, purata kadar celik huruf ialah sekitar 40 peratus dan tiada negara yang mempunyai 100 peratus semuanya celik huruf.

    Sekitar 98 peratus penduduk di negara maju menamatkan sekurang-kurang sekolah rendah, sementara hanya 50 peratus di negara majoriti Islam. Sekitar 40 peratus penduduk di negara maju memasuki universiti, sementara hanya 2 peratus di negara majoriti Islam.

    Negara-negara majoriti Islam mempunyai 230 ahli sains bagi setiap (per) sejuta penduduk. Di AS 4,000 per sejuta, Jepun 5,000 per sejuta. Di seluruh negara Arab, penyelidik sepenuh masa ialah 35,000 dan hanya 50 juruteknik per sejuta (berbanding di negara maju 1,000 juruteknik per sejuta).

    Negara Islam membelanjakan 0.2 peratus daripada KDNK untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D) sebaliknya, di negara maju membelanjakan 5 peratus daripada KDNKnya.

    Kesimpulan: Dunia Islam kurang keupayaan untuk menghasilkan ilmu pengetahuan.

    Akhbar harian yang dibaca oleh setiap 1,000 orang dan jumlah judul buku yang dibaca oleh setiap sejuta orang adalah dua angka tunjuk bagi menentukan sama ada ilmu pengetahuan disalurkan ke dalam masyarakat.

    Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian per 1,000 rakyat Pakistan sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku per juta orang ialah 2,000 sementara di Mesir ialah 20.

    Kesimpulan: Dunia Islam gagal menyalurkan ilmu pengetahuan.

    Yang menariknya, jumlah terkumpul KDNK tahunan 57 buah negara ahli OIC ialah di bawah AS$2 trilion. Amerika sahaja, menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai AS$12 trilion, China AS$8 trilion, Jepun AS$3.8 trilion dan Jerman AS$2.4 trilion.

    Pengeluar minyak yang kaya, Arab Saudi, UAE, Kuwait, Qatar secara rangkuman menghasilkan barangan dan perkhidmatan (rata-rata minyak) bernilai AS$500 bilion; Sepanyol sahaja menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai lebih AS$1 trilion, Poland AS$489 bilion dan Thailand AS$545 bilion.

    Jadi, mengapa orang Islam tidak berkuasa dan orang Yahudi paling berkuasa?

    Jawapannya ialah: Kurangnya ilmu. Kurangnya pendidikan dan kurangnya pelajaran.
    Sumber : Utusan Malaysia, ms 6, 14/01/2009

  28. samsul
    September 13, 2010

    sebaiknya kita mengkaji sesuatu secara ilmiah,bukan karna islam goblok atau yahudi pintar kebanyakkan nungging dan mencium debu.
    coba kita pikir islam itu adalah agama yang paling baru akan tetapi pada awal munculnya mereka juga berjaya, sedangkan yahudi sempat terusir ke eropa dari tanah leleuhurnya ketika itu. sebenarnya yahudi bisa berkuasa sekarang itu karna mereka merencanakan sejak abad 17 kemarin dengan organisasi zionistnya, sedangkan di negara2 muslim ketika itu sedang di jajah oleh bangsa2 barat yang sebelumnya dikuasai oleh orang2 muslim sendiri. selama bangsa yahudi berada di eropa mereka bermimpi,berencana untuk merebut kembali tanah leluhurnya tsb. mereka membentuk konspirasi untuk usaha2 tsb. dan sekarang wajar mereka memetik hasil usaha pendahulunya. mereka berhasil membentuk sebuah negara yahudi,israel. sedangkan umat islam yang baru sekitar 50 tahun saja merdeka belum bisa mengalahkan mereka, jika ditinjau atau dihitung sejek munculnya yahudi,kristen dan islam.yaitu sejak abad pertama muncul islam sampai abad 13, dengan kehancuran bani abasiyah(6-7 abad) sedangkan bangsa barat yang identik dengan nasrani selalu dibayang2i yahudi kejayaannya, sejak jaman penjajahan pemerintahan barat selalu di pengaruhi yahudi,ilmuwan2 barat juga banyak orang yahudi. sekarang amerika lagi. yahudi itu muncul sekaitr 2000 tahun sebelum kristen seharusnya mereka jauh lebih maju dari pada sekarang. lagi pula dalam islam ada seorang ulama yang sangat berpengaruh yang mengharamkan filsafah mulai dari sini system keilmuan dalam islam tidak berkembang.

  29. Hamba ALLOH
    Mac 17, 2011

    Hahaha… Hai kalian yahudi atw apalah Silahkan kalian berbangga di dunia dg kemajuan teknologi, ilmu dll. Itu cm kelebihn kalian di dunia ini. Hmmm… Berapa sih plg lama kalian hdup di dunia ini? 70, 80 atw bhkn 100 thn?

  30. Hamba ALLOH
    Mac 17, 2011

    Itu semua cuma kesenangan dunia yg semu. Prinsip islam adalah kesederhanaan, pgendalian diri & mmentingkn kehidupn yg lbh kekal. bukan mgumbar kesenangan Akn teknologi, kekayaan atw kpintrn di dunia yg bkln sirna ini.

  31. Hery_k
    April 14, 2016

    ini adalah jalan bagi mayoritas umat islam, dan saat ini dengan berbagai pertimbangan rasanya itu sudah mustahil untuk merubahnya

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Januari 26, 2009 by in Yahudi vs Palestin and tagged , , , , , , , , , , , .
%d bloggers like this: