Citrasupply's Weblog


Lirik Lagu Allah Peduli – Agnes Monica

agnes-monica

Berhati hati wahai orang islam.

Lirik Lagu : Allah Peduli – Agnes Monica

Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang
ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah Yesus ku
mengerti

Ramai rakyat Malaysia meminati artis agnes monica tambahan pula drama Jelita sedang hangat ditayangkan di TV3. Lagu “Matahariku” amat popular di Malaysia dari kalangan muda hingga yang tua tetapi saya harap kamu semua perlu berhati2 dengan lagu yang di sampaikan oleh Agnes Monica kadang2 ia boleh memudaratkan bagi orang beragama Islam.

Cuba baca dan fikir apa yang tidak kena dengan tajuk dan lirik lagu ini.

PS: memang best ar lagu agnes tapi yang lagu nie plak memang kena hati-hati kepada sesiapa umat islam yang tak tau lagi lirik lagu nie.. kite pun perasan gak waktu dengar lagu nie.. ingat jangan sampai tersadung kaki lalu jatuh dek melihat keayuan agnes lalu kita tak sedari mesej yang disampaikan membuatkan kita (umat islam) terpesong.

Dengar tapi jangan ikut liriknya (Download)


230 Komen sehingga kini
Tinggalkan komen

apa maksud “sbab allah yesus ku”

Komen oleh nor

sbab Allah yesusku bermaksud Allah itu Tuhanku yang satu dan merupakan pencipta dan juruselamat manusia

Komen oleh alde

jadi apa perlukaah allah yesus ku?
karna allah itu adalah tuhan
akan tetapi yesus itu manusia..
maka salah untuk menyamai tuhan dng manusia

Komen oleh yanty

untuk makluman..
allah untuk kristian juga adlh tuhan..
ttpi mrka mrujuk yesus itu adalah ank kpd tuhan atau tuhan dlm bntk manusia..
begitulaa yg d nyatakn dlm kitab taurat orng yahudi.. sterusnya bible oleh kristian

Komen oleh yanty

SHALLOM..

Disini tidak ada yg salah penyanyinya(agNEZ_M) maupun lagu’nya,neh lagu emang lagu rohani ORANG KRISTIANI, dan lagu ini ditunjukan kpda Tuhan bukan yg lainnya,klo emang ada yg gk suka itu haknya..
Tuhan tidak pernah melarang umat-Nya untuk memuji dengan cara apa..

coba deh anda lihat vidio klip’nya, tuh dinyanyikan waktu perayaan natal..
apa salah’nya toh qt umat Kristiani menyanyikan lagu pujian seperti nih..
Allah Mengerti, Allah Peduli..

Aku percaya YESUS penyelamat q,. YESUS penebus dosa2 umat-Nya.. YESUS cahaya yang terang..

I LOVE, I LIKE THIS SONG..

Dengan komen-komen neh, q makin sadar dan q merasa makin dekat dengan Allah Bapa Yesus Kristus yg ada di sorga..
thank bwt semua komen-nya,

GUSTI YESUS MEMBERKATI..

Komen oleh NN

Wahai saudara,kalau kau tidak suka.janganlah iri hati dengan lagu peduli Allah.
Lagu ini untuk orang kristian.Bukan untuk Muslim.Allah itu milik semua orang di bumi.
Jangan cakap sembarangan.Janganlah kau menyebut nama TUHAN ALLAH MU dengan
Sembarangan.Mengerti gak.Kalau tidak mengerti ,diam aja.

Komen oleh koliwa.mal

Yesus = Jesus . Tuhan kepercayaan agama kristian

hati2 apa bila anda menyanyi lagu ini kerana ia selangkah murtad.

Komen oleh H.Ishak

percaya kepada Tuhan
kerana Yesus pernah berkata barang siapa percaya kepada ku ia percaya kepada Dia yang mengutus Aku. Sebab Dia ada d dalam Ku

Komen oleh Akuh ne

MAKANYA MEMANG YESUS SATUSATUNYA TUHAN YANG BENAR YANG LAIN PALSU
MAKANYA SEMBAH NAMA YESUS SJA JGAN YANG LAIN

Komen oleh SSS

kau ni bebalkah apa. dah diberitahu lagu ini untuk orang kristian bukan untuk orang islam, tak tahu bahasa melayukah. Just for Christian. Kenapa kau nak sibuk ambil peduli. kita hormati agama dan kepercayaan masing-masing kerana setiap individu di atas dunia ini ada pegangan masing-masing. kalau kita saling meepercayaan orang lain jangan tutp minda seperti torg dalam tamadun jahiliah ya saudara mahupun saudari.nghormati kepercayaan masing-masing hidup kita akan aman damai. Agama mengajar kita untuk sentiasa hidup aman damai. Bagi kami orang beragama kristian, kami diajar menghormati orang lain,tidak menginginkah hak orang lain, serta saling mencintai antara satu sama lain malah musuhpun kami dilarang membalas dendam, kalau engkau ni nak tahu itu adalah salah satu daripada 10 perkara larangan dalam ajaran kami. oleh itu adalah lebih elok kita hormati hal k

Komen oleh mac millian

Agnes Monica berugama Kristian. Lihat sini:

http://574nk.files.wordpress.com/2008/08/agnes_monica-20060131-020-wawan.jpg

Komen oleh Hisham

Rosak..rosak

Komen oleh imranz

apa yg rosak?? klo tak fhm, diam ja…

Komen oleh ney

lagu tu memang lagu rohani kristen..tak baik awak kata agama orang rosak…jangan terlalu taksub..saya rasa agama awak pun tak ajar macam tu..ingatlah…Allah mengerti

Komen oleh west

tidak salah untuk dia menyanyikan lagu itu kerana dia adalah kristian, lagu itu memang lagu untuk orang kristian, lagu rohani…lagi pun bukannya untuk didengar oleh yang bukan kristian. jadi yg telah ‘terdengar’ itu janganlah heboh, kecoh dan hairan kerana lagu itu ditujukan untuk orang kristian…bkn ada tujuan sendiri untuk didengar oleh yg bkn kristian dan lain2. yg pasti buat apalah nk dgr lagu kristian klu anda bkn kristian? makanya di sini tak perlu kecoh la pasal lagu ni sb penyanyinya pun memang kristian. liriknya pun jgn disalahkan penulisnya kerana lagu ini memang lagu kristian untuk org kristian.
sebenarnya lagu allah peduli ni bkn pertama kali dinyanyikan oleh agnes tetapi telah lama lagu ini ada…cuma dinyanyikan semula. lagu ini juga pernah dinyanyikan oleh kumpula nikita sebuah kumpulan lagu rohani di indonesia. jd tiada sebab pnulis lirik atau org lain dpersalahkn mengubah lirik lagu itu. sb lagu ini bkn ditulis khas utk agnes sj..lagu ni dh lama ada dan popular di kalangan kristian di indonesia. cuma apabila dinyanyikan oleh seorg artis popular yg menjd public figure…maka ia mula menjadi kontroversi…sedangkn buat pa lah nk havoc penyanyi itu sendiri kristian dan menyanyi untuk kristian jg. klu tersalah dgr salahkn diri sendiri.
bkn penyanyi dan pnulis lirik
jd fikir fikirkan laa
minta maaf ya…
salam sejahtera…

Komen oleh hai

slm sjhtra.sy jg bdpt n bstj dgn hjh yg saudr/saudri..mmg bnr lgu ini dtju khas buat umt Kristian krna ia mrpkn lgu rhani.

Komen oleh lovely Emo

btl2…buat apa nak kecoh sbb lagu trsebut mmg khas ntuk org kristian.org yg bkn kristian x pyah nak kecoh psl lgu ni sbb pnynyi itu sndri adlh kristian.

Komen oleh gurlz

Hii…shallom…sy sangat bsetuju dgn pdapat ni..ini lagu utk kristien dan kita x pernah mhasut org bukan kristien utk mdengar lagu ini..kalo kita blh mdgr mereka knapa mereka tak boleh mdengar kita…

Komen oleh vivien

Hello..salam.saya pun setuju, jangan lah memperbesarkan masalah, sampai jadi isu atau tajuk utama dalam hiburan pasal itu lagu Agnes. Tak salah dia nyanyi lagu rohani untuk bersyukur. Pada bukan Umat kristian tak perlu dengar atau lebih2 lagi pi download tu lagu. Kalau kamu kata terpesong itu mungkin (agama islam) bagi kamu saja. Bagi kami ( agama kristian) dia adalah Amat mulia menyanyikannya…oleh tu..jangan jadikan dia isu2 yg sagt besar dan menghukumnya.

Komen oleh Toxid

masalah nye adalah penggunaan perkataan ALLAH. rujuk pada yang lebih arif. Wahai kwn2, jgn sekali2 buat andaian sendiri..

Komen oleh yot

kalau kamu ni orang yang bijak lebih baik kamu kaji dengan terperinci sebelum kamu menyimpan perangsaka dengan penggunaan perkataan Allah ini. Allah bukan hanya milik orang beragama islam sahaja. Perkataan Allah digunakan oleh orang Kristian sejak beribu-ribu tahun yang lalu bukan hanya sekarang. Bagi masyarakat pribumi di Sabah dan Sarawak terutama kaum melanau, iban, bidayuh ,kayan,kenyah,kedazan, dusun dan kaum yang lain memang menggunakan perkataan Allah untuk menyebut nama Tuhan walaupun kristian. Bolehkah saudara atau saudari hapukan kosa kata itu yang sejak beratus-ratus tahun digunakan oleh mereka dengan perkataan lain, kalau boleh anda ciptalah bahasa baru itu yang digunakan oleh merka sejak pandai bercakap ataupun sejak diajar bersembahyang mengikut bahasa masing-masing. Jadi eloklah kita buka minda bahawa perkataan Allah tu bukan untuk islam sahaja dan fikir positif bahawa didunia ini kita ada banyak bahasa yang hampir serupa kerana mengikut sejarah bahawa kita berasal dari satu rumpun. Jadi buka minda dan hormati bahasa orang lain bukan orang melayu sahaja yang ada menggunakan perkataan itu.kaum lain pun ada. bahasa itu kaya dan luas pengertiannya. jgn kerana perkataan begitu kita mementingkan diri dan tamak dalam agama kami, kami diajar jagan mencari pergaduhan dgn org lain kami diajar menghormati hak org lain. jadi bukalah minda ya.

Komen oleh mac millian

Jika tidak silap, di Indonesia perkataan Allah itu mmg telah digunakan secara terang-terangan utk merujuk juga kepada tuhan Kristian…
gereja-gereja di sana memaparkan ayat-ayat bible yg menggunakan perkataan Allah…

Komen oleh wuqing

ya..orang gaji saya (orang indonesia) kata, mmg dorang sejak kristian dikenali, mmg drg sebut2 nama ALLAH,Rujuk TUHAN KRISTUS, dan mmg di alkitab kristian tertulis ALLAH,..bagi kami mmg biasa mendengarnya. tetapi..ada juga segelintir masih tak mengerti. Tak boleh guna ALLAH, tapi mcm mana nak buat, ALKITAB KRISTIAN MMG kami SEBUT ALLAH

Komen oleh Toxid

patut la indonesia di tim pa bala,banyak yang dah sesat,ajaran agama islam yang mengelirukan dan menyesat kan …allah hanya untuk islam,bukan untuk agama kristian yang sesat dan padri yang suke menyanyi kat gereja tu yang suka menambah-nambah agama.

Komen oleh azmi fisabililah

jgn suke2 nk kutuk agama org.kta prlu hrmti agma org lain dlu klu nk agma sndri d hrmti.org x bising pn klu yg kristian cnvert g mslim wlupn sbnrny dia murtad dr agma dia sndri.dlm agma islam xda plak dia sruh ktuk org bkn seagama kn…

Komen oleh gurlz

betul adalah salah d cc agama mngutuk agama laon w/pon kita tau iya nya salah..

Komen oleh yanty

kpd: azmi fisabililah
terlebih dahulu, saya menrendahkan diri, saya umat krsitian malaysia, org sabah. setahu saya..saya punya ramai kawan islam, dan ada yang sudah kami anggap mcm adik beradik, bertandang sesama bila tiba perayaan. tapi saudara disini saya nak ckp, tiada agama mau memesongkan umatNYA,lebih2 lai menyesatkan, bukan saja indonesia di timpa bala, negara kita sendiri pun ada kejadian begitu, cuma dgn rendah hati,dan menghormati umat ISLAM.

Komen oleh Toxid

wahh! sggh kejam kata2 itu ya. sy org Malaysia. sy respect org Islam. skrg nie knp susah sgt anda nk respect kami?? kami nyanyi d gereja utk memuji dan menyembah Tuhan. apa salahnya?? kacau anda kah?? suka suki betol la.. problem btoi la hang ne!

Komen oleh gwen

INDONESIA DITIMPA BALA BUKAN KERANA KRISTIAN MYESATKAN ORG ISLAM… ITU SEMUA TELAH DITAKDIRKAN. JGN SUKA2 NAK MENGATA AGAMA LAIN JIKA SENDIRI BELUM TENTU BETUL… BUKAN KAH MENHINA ITU SATU DOSA.

Komen oleh jesuslove

hope so anda menghormati agama org lain…agar kmu jg dihormati..suma agama mngajar perkara bek, bgitu jg islam..so plsss…hormat agama len jg yeee…gini ka org mlysia?? tiada hrmat mnghormati sesama sndiri? kita bebas beragama…hormat laaaaaa..

Komen oleh ney

Ney, sy setuju betul itu, hormat lah sesama agama, selalu sia dgr, ISLAM VS KRISTIAN sija..ada masalah. KENAPA ISLAM TEDA VS BUDDHA, KRISTIAN VS BUDDHA. kenapa mesti kristian di libat dgn islam, pls lah..hormat agama masing2. pernag utazah yg ajar moral kat kojel dulu. pesanya –> TIADA AGAMA YANG MENGAJAR UMATNYA TENTANG KEBURUKAN, CUMA UMAT SAJA YANG MENGEJAR KEBURUKAN.

Komen oleh Toxid

kalau tak silap saya kawasan yang kena Tsumami(bala) itu adalah Acheh dan majoriti rakyat Indonesia ialah umat Islam. Tapi awak kata Indonesia ditimpa bala sebab paderi yang menyanyikan lagu kriseten…hmm..sedihnya..Ohya..Dalam Alkitab/Holy Bible Surat Hebrew ada menyatakan, Allah tak perna menguji umatnya, tetapi ujian itu datang kerana perbuatan manusia itu sendiri..k..salam

Komen oleh west

Salam bro, ckp siang pandang2 ckp mlm dngar2 k…

Komen oleh yot

tuhanmu tak lebih baik dari TUHAN kami… jadi tidak perlu menghakimi TUHAN kami,,, ALLAH bukan hanya untuk umat islam tapi juga untuk KRISTIANI. Sejak Islam belum ada, kami sudah menggunakan kata Allah. kalau tidak suka lagunya tutup mata dan telinga saja.. begitulah yg saya lakukan kalau dengar lagu yang tidak bagus… hahahaa…. HALLLEEELUUYYYYAAAA….

Komen oleh Yuyu' Wahyuni Yaved

ape nak jadik?
tak paham kenape mst maen2 dgn nama Allah
padahal ada agama sendiri
pelik pelik
jaoh weyy!

Komen oleh saiyidah aisyah

kaulah pelik,kau ingat Allah hanya untuk islam?Allah ialah pencipta kepada seluruh bumi dan isinya jadi semua manusia layak untuk menyembah Allah….jika dipersoalkan tentang Allah…dalam bible memang banyak menggunakan perkataaan Allah.jadi Allah juga untuk umat kristian.

Komen oleh alde

betul2.. aku stju dgn alde. knp pula nak heran dgn pgunaan nm Allah?? sdgkn pkataan Allah tu dh diserapkan dlm bhsa mlyu, & d ngra msia ni dlm papa pun hal bhs rasmi ny BM. oleh krn lagu itu dlm BM jd takkan nak tuka pg nm lain pula??? takkan “papa”? takkan kami pndai2 nk cipta pkatan br dlm BM smta2 krn korg yg rs allah itu islam sj yg bole gn.. tmbhn pula, Yesus sdri bole bckp dlm plbgai bhsa. Agma kristen tdk mrjuk kpd bhs smata2. (klau gtau pun, korg takkan phm).. moralnya, selami dahulu br kritik.
sekian terima kasih

Komen oleh deuterokanonika

GUNA AR PERKATAAN TUHAN.. PERGH.. LEMAU BTUL AR..

Komen oleh yot

cakap saiyidah aisyah betul,jngan maen2 dengan nama Allah.. alde yang pelik…apa jadi kalau ada 2 tuhan dalam satu agama,penganutnya akan binasa,hancur dan porak-peranda. Kita boleh ambik contoh daripada ibu bapa kita sendiri…pernah x kita nampak mereka bergaduh. Kenapa kristian sembah 2 tuhan sedangkan Jesus(Nabi Isa) juga seperti kita semua, seorang manusia…tetapi baginda diutuskan oleh Allah untuk mengajak manusia ke arah kebenaran. Jesus(Nabi Isa)juga meninggal dunia…kenapa pula hendak menyembah baginda..

Komen oleh nur ahmad hafizuddin

kalau lagu itu bermain-main dengan Allah, kenapa yang menyayikan masih hidup, kenapa dalam Nama Yesus roh-roh jahat takut, kenapa dalam nama Yesus hanya ada Roh Kasih, bukan emosi, kalau anda bilang Allah menghukum dimana pernyataan kasih Allah, jelaskan menurut pemahaman iman saudara, tahukan anda makna Kasih, jelaskan pada saya (Made Nopen)!!!!

Komen oleh made nopen

mungkin “Allah Yesusku” itu bermaksud Allah kepada Yesus…iaitu Tuhan yg menciptakan Yesus

Komen oleh aRiff

mgkin saudara pelu bca bible spya memahami apa mkna sebenar..

Komen oleh ney

btw, “Allah” hanya boleh digunakan jika ia merujuk kepada Tuhan yg satu…

Komen oleh aRiff

kt bkan nk kcoh tp as a muslim kte ad hak ntok bla agame kte coz Allah tu adalh tuhan kte bkan tuhan org kristian…!!!!!ni sume care mrka nk pesongkan agame islam

Komen oleh ina

hmm…xtau la apa yg korg fkir.commn sense ckit la.dh nmny translation msti la jd gitu.korg nk tkut apa sbnrny…klu yg islam itu sndri btul2 kukuh asas agmany,wlu cm mn keadaan sklipn dia ttap xkan trpesong pnyer dan bgtu gak seblikny yg brlaku ngn agma2 lain.

Komen oleh gurlz

mereka tak faham, sebab tu..drg fikir ALLAH tu untuk drg, ya mmg ALLAH ITU untuk ko INA, ALLAH itu untuk saya, ALLAH tu untuk gurlz, semua alam di dunia nie, Binatang2, haiwan dan tumbuhan pun ..sebut ALLAH juga..jadi apa nak di hairankan

Komen oleh Toxid

adeii. utk memesongkan ya? knpa nk keliru?? klu betol kuat pegangan tu, buat apa korg nk tkt. xkn la dgn sekadar lagu ne korg nk terpesong kot. nmpk sgt la lemah mcm tu.

Komen oleh gwen

hahaha…kelakar la…

Komen oleh vivien

tak kan la setakat dengar lagu nk terpesong.. kalo kuat pegangan tu xkan la kita terpesong. org kristian juga dengar lagu nasyid, ada dorang pergi kata lagu tu memesongkan orang2 mereka??? buat malu betul lah!!! wahai manusia, beringatlah sebelum berkata2, kerana mulut badan binasa. xde untungnye kita dok kutuk agama lain kalo kita x pegang agama sendiri dgn betul.

Komen oleh ustazah

alahaiii… takut sgt la korg ye.. aku rase, lgsg tak terlintas pun d fkiran ktorang nak memesongkan agama org lain..
klau korg TER-rasa mcm tu, HRP MAAF.
adohaiiiii… jgn tkut la yer..
br je 1 lgu ni kluar, lgpn utk ktorg kristen je pun, takkan korg tak bg chance kat ktorg nak nyanyi kan lgu rohani ktorg plak.. sedeiiiiiiiiiiyhhhhhhhhh….

Komen oleh deuterokanonika

ckp biar bertapis…sensitif tau kta org kristen gtu… klo nak tau sp Allah??? Dialah pencipta bumi dan suma khidupan bumi ini..klo nak tau lebih lnjut..bible ada…siap kna trnaslet lg supya suma org fhm..agma bkn merujuk kpd bhsa semata2..klo la alquran berbahasa mlysia, mmg akn kmi bca jg kot tuk tau isi kndungannya.. tp kmi tak fhm…so kmi tak tau pa2.. so dat kmi diam n tak mgutuk pun agama islam.. kmi hormat jg even kmi tak fhm.. so, bg yg tak fhm kristen, diam ja la..bt2 cra tak fhm..jgn kritik mcm org fhm tp kosong..
p/s…ini, bkn sy tuju kpd agama islam, tp kpd mac..jgn slh tfsir plak..stil hormt agama kmu rite..hehehhee

Komen oleh ney

orang dah guna nama Allah lama dah…kalau kau betul-betul nak cari Tuhan bacalah Bible..memang kau akan dapat perubahan dalam hidup..ikhlas

Komen oleh west

kite hrus cbe untk mnyedari seme org xkre islam @ bkn islam bhwa Allah hnye SATU iaitu ALLAH S.W.T..BERDAKWAHLAH….ALLAHUAKBAR!!!!

Komen oleh sanahtun

tjukkan cra percakapan islam sebenar…blh?? respect otherss…

Komen oleh ney

laopo to ribut ? , wong sing di maksud iku Allah e wong kristen , ngono ae refot !

Komen oleh joko warsito

i don’t like…!@#$%

Komen oleh ezat

agnes monica memang kristen kok. Dan popular sangat di Indonesia. Tapi, lagu ini ndak popular di Indonesia.

Komen oleh bodrox

ojo salah yo … , lagu iku koyok lagu wajib e wong kristen , wong sing percoyo Yesus

Komen oleh joko warsito

Walaupun lagu ini di tujukan kepada org kristian mengapa mesti ada nama Allah…sedang kan Allah dan Yesus adalah berbeza..Allah tetap Allah kerana Allah itu satu…dan Yesus adalah Yesus…Marah kah anda kalau nama Yesus di permainkan…begitu juga saya sabagai seorang Islam..anda seperti mempermainkan nama Tuhan saya…

Komen oleh rasha

ia bukn main2 sbut sesuka hati,sbb rahasiaNYA anda sndr tdk ktahui bhw A islam adlh A kristian juga.IA mnjadikn YESUS sbg mnsia.agama x menyelamatkn kita’melainkn ADA KASIH antra 1sma lain d dlm “TUHAN”amen

Komen oleh jack

sng cerita… Baca la Bible..
br kamu tahu apa Allah + Jesus..

Komen oleh deuterokanonika

kpd hai mac… lagu tu mmg salah psl gunakan nama allah… allah mana boleh disamakan dgn yesus atau apa2 sekali pun, cakap main bedal je tak pikir langsung!!!!

Komen oleh xxx

salam..lagu tu x salah,u yg tak faham..org yg tak faham tetap takkan faham walaupun d jelaskan berulang kali..semoga satu saat anda akan terbuka hati dan mengerti siapa dia Allah yang saudara sembah selama ini dan siapa Yesus

Komen oleh Jeremy

kalau tak puas hati, tak payah lah komen ok……………ek eleh…………..rosaklah lah kau ni der…….

Komen oleh claudia

bodoh2..benda mcm ni pun nak kecoh..lagu ni dia nyanyi utk org2 Kristian..kta yg terdengar ni buat dek je le..

Komen oleh ct

ye la…i support u..adik sy convert muslim sbp bkhawin dgn muslim smp dibayar rm150 1bln spaya dia btl2 m’ikut muslim…ada ka itu x dnamakan mmaksa…

Komen oleh vivien

ape kate kite gam die

Komen oleh yohanna

masalahnya sekarang AllAh tu untuk orang islam jer. Dalam bible mana ada sebut ALLAH. ALLAH tu tredmark orang Islam.

Komen oleh MrPejo

Shalom,
salam damai dlm kasih kristus yesus yg mengasihi semua bangsa dan agama.
terpujilah Engkau Tuhan Allahku YESUS kerna pedulikan setiap yg tak mengenal Engkau.
Doaku kpd mr.pejo “Ya Allah bapaku yesus kristus yg duduk d TAKTHA KEMULIAANNYA,jadilah kehendakMU yg dbumi spt kehendakMU dlm kerajaanMU SURGA,datang la kedalam hidup akn anak dan hambaMU ini sesuai dgn RENCANA yg tlh KAU persiapkan utknya.
ENGKAULAH yg bertemu dgn dia dan menunjukn KEBENARAN TTG KERAJAANMU.
aku percaya semua itu akn trjadi kerna tiada yg mustahil bgMU Oh Tuhanku Yesus kristus.jadilah kehendakMU ttapi bkn dr kemahuanku.
Ku brtrimakasi kerna Engkau peduli dan mengerti!.
Bapa,aku tlh berdoa bg anakMU ini.berkuasa,termulia dan dtinggikan NamaMU dbumi dan dsurga,ya Tuhanku yesus kristus.Amin.

p/s.pa sj yg trjadi or dpersoalkn dlm blog ni krna Allah Yesusku PEDULI.
Terimakasi and maafkan sa kirannya ada sesuatu yg menyingungkn ttapi semua 2 tlh drencanakn Allah!

Yesus brsertamu dan memberkati.

Komen oleh percaya dan sembah

helo………maaf kalau menyampuk…………ALLAH adalah untuk semua umat di bumi……….bukan hanya untuk umat islam………..May God Bless You

Komen oleh claudia

apa la sangat heboh pasal persoalan agama ni… kuatkan dulu iman dan kepercayaan agama masing-masing, kamu ingat dah sempurna sangat kah diri kita ni? yang penting kita percaya kepada siapa yg mau kita percaya… semua orang bebasa beragama di dunia ni… so, jangan persoalkan lagu ni semata-mata nak menegakkan benang yang basah. kristian atau islam sama saja la… tu hanya agama… betul atau salah ajarannya… biar tuhan yang tentukan.. kita manusia ikut saja kehendak tuhan.

Komen oleh GRER

btul2.

Komen oleh gurlz

apa hal ba kamu semua ni? pasal lagu pun ribut.. bukan kamu tu Tuhan utk menghakimi dia, dia pun tukang nyanyi lagu saja ba.. yang kamu semua ni mulut sedap ja mengumpat, mau gam la apa la, itu kamu nda malu? malu pada Tuhan masing2.. aku direct ja ckp sama kamu, sedar2 la diri tu sempurna atau nda sblm mau ckp2 pasal org lain.. aku sokong betul si GRER ni..

Komen oleh popol

Betul kata GRER tu..aku hairan ler..x salah apa pun dgn lirik tue..Perkataan ALLAH tue merujuk kpd TUHAN..x semestinyer utk Islam aje..jadi,enggak usah ribut2 dong…

Komen oleh ct

shallom…
saya sangat kecewa dengan keadaan yang berlaku di negara kita. setelah sekian lama perkataan ALLAH digunakan .tiada pun yang menghalang..sehingga lah pada saat ini isu ni diangkatkan di negara kita…
anyway, ALLAH akan peduli segenap hal yang berlaku di bumi ini. saya percaya….pada hariNya akan tiba….hanya yang kuat iman dan taat padaNya akan berada di tempatnya iaitu syurga…
P/s : jangan hanya tau mengkritik tapi tak pernah takut akan Tuhan…

Komen oleh narico

Amen.

Komen oleh gurlz

kepada AZMI….sampai hati awak cakap kawan seagama awak dari ngara INDONESIA ditimpa bala dan sesat….dalam Bible mengatakan : sayangilah teman seiman seperti juga Tuhan Allah mengasihi anak-anakNya di bumi…
May God forgive you..Amen

Komen oleh narico

this is my MOST favourite song….lagu ini mengingatkan Tuhan Allah di syurga yang senantiasa menjaga dan melindungi aku..!!..kepada yang sedang mengalami tekanan dan susah hati akan hal-hal di duniawi…jom dengar ni lagu…saya percaya anda akan dipulihkan dengan lagu ini.dengar jah dr YOU TUBE…AMEN

Komen oleh narico

Hanya mereka yang taksub dengan penyanyi dan nyanyian nya sahaja patut digam. Ianya adalah jelas bertentangan dengan Islam, tetapi tidak bagi penganut agama yang lain. Kukuhkan iman dan pemahaman islam dalam diri kita dahulu sebelum menghukum orang.

Komen oleh nor azlina

betul itu, masakan terang2 dah tahu lagu tu khas untuk krsitian, yg agama islam nak pi kecoh wat pa, yg penting.kukuhkan keimanan dalam agama masing2..

Komen oleh Toxid

buat apa nak kecoh.orang mempertikaikan nyanyian rohani orang kristian,kami sikit tak marah malah mendoakan dan mengampuni.jika tiada pengampunan di dalam diri anda,maka anda sendiri telah menyesatkan diri anda.. GBU!!

Komen oleh FUG

kita cuma manusia yg diciptakan!kita adalah milik Maha Pencipta bukan kerana kita yang berhak nak tentukan sape milik kita dong…tak yah lah nak gaduh-gadoh e,biar kita nikmati hidup masing-masing sebelum mati!!nk hidup benar KONON tp SAYANG hidup tak SEMPURNA??? nak tunjuk LAGAK la tuhhh heeeeeee!!!yang nak berlagak habis-habisan tu apsal arh??=p:)berlagak ko dengan orang ke/manusia ke/haiwan ke/binatang ke/tumbuh-tumbuhan ke??=samalah nak berlagak dengan PENCIPTA kita taw!!!berlagak saja tak cukup,inikan nak HEBAT KONON:PIRAH!!!SABAR LAH e..tanyalah kepada PENCIPTA:APA YANG BAKAL BERLAKU DALAM HIDUP ANDA?APA YANG ANDA LAKUKAN ITU BETUL TAW TIDAK?HEE…NIKMATILAH HIDUP ANDA BUKAN BERLAGAK e!!!

Komen oleh MENTARI PETANG

pencpta kita iala ALLAH bukan??jadi siapa nama ALLAH kita???fikir sendiri lah.yang saya taw tu ALLAH merujuk kepada satu.kalau ALLAH tu satu ertinya apa??saya ada gambaran seperti ini??:saya tanya kepada anda”siapa bapa awak?”katalah nama bapa awak`ALLAH`nama anda pula YESUS,jadi,maksudnya nama anda seperti ini nama awak ;Yesus bin ALLAH.SEKARANG INI…bapa anda mempunyai anak yang sehebat anda.melalui bapa, anda lahir.bapa awak ada isteri.dialah mak@ibu anda.bapa awak ada senjata yang mencipta anda.sebelum anda lahir,anda sudah ada dalam karyanya untuk memiliki segala sesuatu yang ada padanya anda adalah orang yang berjaya dalam segala hal.bapa anda tahu, tanpa anda, orang lain tidak akan tahu siapa bapa anda.betul atau tidak?pada masa yang sama hanya bapa anda lah yang paling MENGERTI tentang segala yang terjadi kepada anda.jadi bila anda lahir dan membesar seperti anda sekarang ini,anda tahu kenapa anda lahir?anda dilahirkan untuk menjadi anak kepada bapa anda.adakah anda TAAT kepada bapa anda?”TANPA BAPA SIAPALAH ANDA?TANPA ANDA SIAPALAH BAPA? nama bapa anda ialah Allah,nama anaknya ialah anda iaitu Yesus bukankah???tak kiralah siapa anda lelaki atau perempuan.jadi sekarang ini,anak yang tidak taat kepada bapanya tidak akan memperoleh hidup yang baik,asyik-asyik berlagak..anak yang tidak taat adalah anak gampang tau!!!jadi siapalah ” ALLAH yang SATU???” saya tak kenal siapa ALLAH itu.yang saya tahu dan kenal:ALLAH ITU BAPA KEPADA YESUS.yang paling MENGERTI ialah ALLAH kepada YESUS.ANAK yang taat ialah YESUS.jadi siapa anda??anak gampang ERK../ANAK ALLAH@Anak Bapa??PERHATIAN!!KEPADA ORANG-ORANG MUSLIM SAYA,SIAPA NAMA BAPA KITA??SIAPA NAMA KITA??.BAGAIMANA SUPAYA ORANG LAIN MENGENAL BAPA KITA??ORANG LAIN MENYEBUT ALLAH KITA SEBAGAI BAPANYA!!ORANG YANG TAK TAHU PUN SEBUT JUGA ALLAH SEBAGAI TUHAN MEREKA!!JADI FIKIRLAH SIAPA ANDA??KITA TAKKAN LAHIR TANPA BAPA.TANPA ALLAH PEDULI SIAPALAH KITA….?macamana kita lahir tanpa ALLAH PEDULI?? belum tentu kita ada@wujud@lahir2 gitu aje..kan ada belajar sains hehehe..ttatatatat..tup..tup..kita lahirlah..oi na.. kuat be bapa anda buat anak separti anda..SYUKURLAH ANDA LAHIR!! untuk apa! untuk TAATlah kan sudah anda lahir!! bukan tunjuk lagak@gampang e..jadi bersyukurlah@berterima kasih kepada bapa anda SEKARANG!KENAPA HARUS TAAT??TAHU KE APA MAKSUD DAN TUJUAN UNTUK TAAT? taat maksudnya mempercayai,meyakini,mengetahui,mengimami,mengaminkan,kehendak bapa!TUJUANNYA…mendapat,memperolehi,menyerupai,menyelamatkan segala perkara yang dikehendaki oleh bapa.tetapi adakah anda taat @ setia kepada bapa anda selama ini?????

Komen oleh MENTARI PETANG

Saya syorkan awak baca Bible…senang citer

Komen oleh west

Assalamualaikum..

Saya ada terbaca mengenai lagu ni dlm satu akhbar tempatan. Dan di kesempatan ini, saya ingin brkongsi apa yang saya tau mengenai Kristian (kerana kawan karib saya penganut Kristian).

Memang mereka (penganut Kristian) akui Allah juga merupakan Tuhan mereka ( dipendekkan dgn maksud trinity: Jesus/Yesus, Mary & Allah). Dan saya pernah membaca Bible (versi BM) semasa saya n kawan karib saya tu pergi ke Sabah jadi volunteer di sebuah sekolah yg majoritinya penganut Kristian. Saya tak berapa ingat sama ada dlm kitab bible tu ada menulis perkataan ‘Allah’ (kerana saya cuma baca sekadar nak tahu & baca sekali pandang 2 or 3 muka surat) Cuma yang saya perasan semua nama2 nabi (mengikut kepercayaan Kristian) seperti Moses,David,Abraham ditukar kpd bahasa Arab iaitu Musa,Daud,Ibrahim dan etc.. Agak terkejut juga sbb selama ini saya ingat mereka masih mengekalkan nama2 kristian nabi mereka walaupun bible mereka diterjemahkan ke dlm B.Melayu.

Memang bible versi BM tu utk penganut Kristian sahaja. Tapi apa yang merisaukan saya ialah andainya bible tersebut jatuh ke tangan umat Islam yg cetek pengetahuannya tentang agama, atau orang2 Muallaf yang dahagakan ilmu untuk mendalami lebih lanjut mengenai agama yg baru dianutinya. Sememangnya sedih bila difikirkannya. So same goes to this song as well.

Kepada umat Islam,hati-hatilah. Saya nasihatkan kpd umat Islam kalau boleh elakkan daripada mendengar lagu ni. Tujuan adalah utk mengelak daripada kita (umat Islam) leka atau lalai bila mendengar lagu ni. Ya,saya tau ianya hanya sekadar sebuah lagu tapi kena ingat, kemungkinan sedikit sebanyak keimanan kita jatuh sedikit demi sedikit jikalau tidak berhati-hati. Lagu ni ibarat ‘nasyid’ utk penganut Kristian.

Dan sebenarnya banyak lagi saya ingin perkatakan terutamanya mengenai Islam-Kristian ni. Mereka yang jahil selalu keliru dan merasakan seolah-olah Kristian n Islam sebenarnya sama. Maybe saya boleh kongsikan apa yg saya tahu di kali lain.

PS: Pernah dengar pendebatan Allayarham Ahmed Deedat mengenai Kristian? Kalau tak pernah dengar, saya nasihatkan cari VCD itu dan dengar. Memang best dan menarik! Saya pernah bagi kawan karib saya(yang Kristian tu) dengar VCD Ahmed Deedat bertajuk ‘Is Jesus God? sbb saya nak tau komen dari kawan saya sendiri (memandangkan dia merupakan penganut Kristian yg kuat n alim). Memang best sebenarnya bila dapat beri pandangan n pendapat masing2 terutamanya bila berada dgn orang yg berlainan agama. Dan pengetahuan sebeginilah memantapkan lagi kepercayaan saya terhadap agama Islam.

Komen oleh afams

Shalom,
salam damai dlm kasih kristus yesus yg mengasihi semua bangsa dan agama.
erm.. kpd saudara/i afams.
sy tahu anda mpunyai usaha utk memahami agama kami dan skurg2nya tdak mgutuk dan mgata agama kami dgn melulu dan sgt trus trang spt mrka yg lainnya..
Disini, sy ingin memperbetulkan serba sedikit pemahaman yg anda telah utarakan di atas..
1st of all, ya mmg btul christian pcya kpd trinity.. tetapi “Mary” tidak termasuk dlm Trinity, tetapi adalah “Holy Spirit” iaitu “Roh Kudus”.
Trinity is Father, Son n Holly Spirit.
hurmmm, tak plu risau tntg agama sndri dipedaya oleh biblie..its up to individual when they blev or not..we noe wer is da truth..berbahagialah org yg percaya…
transletion bible bkn unt memperdaya sepa2, tetapi unt memudahkan penyampaian kepada org kristian yg pelbagai bgsa dan bhsa…

Komen oleh deuterokanonika

inilah yg ajaibnya tentang TUHAN kami sebab ia boleh dipanggil BAPA.

seorang bapa yg peduli akan anaknya dan DIA memanggi kita anak2NYA yg percaya kepadaNYA.

Panggilan BAPA adalah menunjukkan perhubungan yg begitu akrab sekali. YESUS memberkati kamu

Komen oleh aku percaya

Tuhan yang penganut Kristian percayai: Allah, Yesus dan Roh Kudus(bukan MARY!)
Perkataan “Allah” telah digunakan di kalangan penganut Kristian di Tanah Arab sebelum kemunculan agama Islam. Perkataan ini macam “God” dalam Bahasa Inggeris, bukan untuk sesuatu agama sahaja.

Komen oleh cp

waduuuu..

kalau stkat dngar lgu dah gugur iman….pa lg pkara2 lain…mknanya lgu bkan pnting but, iman kita kpd Tuhan yg lbih pnting..

Komen oleh mantadde

ya btl…

Komen oleh vivien

alah hai krng ny skaty dier ar nk nyanyi lgu 2..
nme pon kistien ADAT arr,,2ann
heboh arrr.

Komen oleh akulah

Shallom Encik/Puan afams, apa yg awak ingin katakan hanya risaukan kwn seiman awk tidak kuat iman dan terpengaruh dengan lagu2 rohani Kristen. that why kita harus kuatkan iman kita dahulu. supaya apa pun halangan di depan mata..IMAN kita tetap kuat…tiada benda yg dpat pengaruhi fikiran kita sbnarnya..mmg btul, dlm biblr ada Nabi Musa, Yakub,Sulaiman….excuse Me..Bahasa Melayu adalah bahasa pengantar untuk rakyat Malaysia…ini mmg hakikatnya….takkan lah tiba-tiba ada bahasa Inggeris dalam bible bahasa Melayu..itu namanya rojak geng…nama pun dah diberi alkitab versi bahasa Melayu..mt lah guna bahasa melayu…!!
mMMmm…apa yang ada dalam Bible sememangnya telah mnguatkan Keimanan sya terhadap Tuhan Yesus Kristus…bkn hanya sekadar percaya….hanya dengan percaya hanya akan membawa kepada KURANG percaya….IMAN tu yang paling penting GENG…
AMEN….GBU

Komen oleh narico

Kepada saudara/saudari ..Shallom..
Di sini inginku katakan bahawa Kita hanyalah manusia biasa yang x mempnyai hak untk mgadili org lain dan kpercayaan org lain..
JANGAN MENILAI KEPERCAYAAN agama lain sekiranya anda x mempunyai pgetahuan yg MENDALAM
tentang kepercayaan org lain..Sebagai individu yg mempunyai iman & kepercayaan terhdp agama masing2, sdah tentu anda mengetahui bhwa agama mengajar kita untk berbuat baik sesama manusia walaupun mempnyai agama & kepercayaan yg berbeza..bukannya utk memburuk-burukkan agama lain.
Setiap agama mempunyai kpercayaan yg berbeza , dan kita harus memperbaiki diri sendiri dhulu sblm mengkritik org lain..Sbab semua yg saudara/saudari lakukan skarang ini (mengkritik kepercayaan org lain)adalah salah di mata Tuhan. Jangan menyalahkan artis yg menyanyikan lagu2 rohani kerana mereka juga manusia biasa dan mempunyai agama &kepercayaan masing2. Mereka menyanyikan lagu2 trsebut BUKAN untuk MEMESONGKAN penganut agama lain tetapi ditujukan kpd saudara /saudari yg seiman dgannya (iaitu agama Kristian). Seperti juga penganut agama lain yg mempunyai lagu rohani seperti lagu nasyid.
Sebagai manusia yg beriman, kita harus tahu MENGHORMATI KEPERCAYAAN AGAMA ORANG LAIN dan bukannya hanya mengkritik & memburuk-burukkan kepercayaan org lain. Oleh itu, saudara/saudari yg dihormati sekalian, berhentilah mengkritik & menghakimi sesama manusia kerana hanya Tuhan yg tahu segala-galanya. Berdamailah & bertobatlah.
Semoga Tuhan memberkati anda .

Komen oleh licin

komen dari cp: oh, kiranya saya silap. Rupanya roh kudus..thanks for the info

kepada narico, thanks for your feedback about my comment. Selama ni saya ingat nama2 nabi mestilah didalam bentuk nama Kristian. (eg:David,Moses,Abraham). Thank you for the info. Memang betul, semuanya terletak pada individu itu sendiri. Masing2 percaya kepada agama masing2.

Komen oleh afams

Di dunia ni tidak ada tuhan yang lain. Cuma Allah adalah satu-satu nya yang mencipta segala-galanya di bumi ini…(Allah adalah bermaksud ‘GOD’) Takkanlah ada lima agama, lima jugak Tuhan yang mencipta segalanya ??? Betul tak??????

Komen oleh nicole

org yg percaya akan mnikmati keajaibannya.ingat!!! jangan menyesal sebelum mberontak.. god is good all the time amin.
JESUS IS CRIST.

Komen oleh korina

Allah = Yesus (Anak), Yesus = Bapa, Bapa = Allah. Secara logiknya, kenyataan di atas nampak bod.oh dan mustahil bagi kita yg bijak pandai bukan? Tapi benarlah seperti yg dikatakan dlm bible:

1 Korintus 1:27 Tetapi apa yang bod.oh bagi dunia, dipilih Allah untuk memalukan orang-orang yang berhikmat, dan apa yang lemah bagi dunia, dipilih Allah untuk memalukan apa yang kuat.

Yeremia 32:27 “Sesungguhnya, Akulah TUHAN, Allah segala makhluk; adakah sesuatu apapun yang mustahil untuk-Ku?

Fakta2 best;

air + gula + susu = kopi

matahari = haba + cahaya + tenaga

anak sungai = nama je anak sungai tp tak diberanakkan drpd bapa sungai ataupun mak sungai. tp tetap mempunyai status anak sungai.

Tak logik? Believe it or not=)

-Army of Faith-

p.s – sekadar berkongsi pendapat, open ur mind k=) God bless.

Komen oleh Army of Faith

sy bukannnya org yag terlalu alim tentang agama tp sy membaca bible setiap hr dan sy banyak bertukar pendapat dgn kwn2 yg beragama islam…sy cuma ingin menanyakan kepada mereka yg beragama islam, antara agama kristian dgn islam yg mana wujud dulu? kristian wujud sblm agama islam bukan?? bermakna bible lebih dulu wujud sebelum al-quran…dan ini bermakna org2 kristian tdk boleh di larang menggunakan perkataan ALLAH kerana perkataan tersebut sdh ada dalam bible sebelum al-quran ada…rata2 kwn sy bergama islam dan sy pernah membaca buku bertajuk ANATOMI AL-QURAN kerana ingin tahu apa yg terkandung dlm ql-quran dan sy pernah membaca buku bertajuk ISLAM FOR DUMMISE…tp sy x pernah pun terbuka hati atau terfikir masuk islam kerana sy tetap percaya dgn agama sy…jd kenapa harus takut utk mendengar lagu yg mengandungi perkataan ALLAH?? mana pergi iman anda…hanya kerana lagu boleh jatuh…sy selalu dgr lagu nasyid tp sy tetap dgn agama sy sgb kristian…anda tidak boleh mempertikaiankan kepercayaan org2 kristian…dan pesanan sy yg terakhir cuma satu ingat agama kristian lebih dulu wujud dari agama islam..

Komen oleh Aries

SHALLOM saudara-saudaraku dan kepda seluruh penduduk bumi kerana sesungguhnya kita adalah ciptaan Tuhan yang sama yang berasal dari tanah dan kemudiannya dihembus nafas Tuhan sehingga terbentuklah manusia sempurna seperti anda dan saya. Oleh itu tidak kira dimana kita berada, keturunan apa kita, bangsa apa kita, apakah warna kulit kita, agama apa kita dan warna darah apakah yang mengalir di dalam kita (semuanya sama, berwarna merah), dan segala sesuatu datang daripada Tuhan yang mencipta segalanya, semuanya berbalik kepada permulaannya iaitu TUHAN. Jadi mengapa kita harus membanding-bandingkan kesempurnaan masing-masing? Saya telah membaca komen-komen di atas dan apa yang menarik perhatian saya ialah, mengapa ketakutan yang bermain di dalam diri anda? Takut sekirannya agama terpesong hanya kerana sebuah lagu? Haha..lucu banget! Dimanakah IMAN saudara? Sekiranya iman seseorang itu kuat, walau apapun yang mempengaruhi baik yang didengari ataupun yang ditontoni tidak akan berjaya memesongkan anda kerana iman anda adalah melebihi segalanya. Saya dikerumuni oleh orang-orang Muslim dan juga dikaca TV boleh dikatakan 99% berunsurkan Islam, tidak juga bisa mempengaruhi saya kerana YESUS itu, Tuhan&juruselamat saya, ada di dalam saya dan BAPA surgawi, ALLAH itu sangat perduli akan diri saya. Jadi mengapa takut agama lain bisa memesongkan anda sekiranya anda mempunyai iman? Manusia diberikan akal dan fikiran serta juga hak memilih. Jadi terpulang sekiranya seseorang itu memilih untuk mempercayai sesuatu yang menjanjikan keselamatan yang PASTI, tiada ragu-ragu, semua persoalan terjawab. Masalahnya, adakah anda berani mencari kebenaran sebelum mengkritik?

Yohanes 8:32
And you will know the truth, and the truth will set you free.

Yohanes 14:6
Kata Yesus kepadanya: “Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorangpun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku.”

Halleluyah! Terpujilah nama Yesus di tempat yang tinggi!

Tuhan memberkati semua. Amen!

Komen oleh AnakTerang

Shalom Alaikim & Assalamualaikum,best jugak dengar ko org bedebat pasal lagu yg dinyanyikan agnes monica tu.tapi yg tak best nyer saudara saudari kita yg beragama islam begitu ‘bias’ hinggakan nak menggamkan dan mendebatkan ttg penggunaan Allah dlm lagu tersebut.oklah malas nak citer panjang² semua fakta yg diterangkan oleh Anak Terang cukup ringkas&padat utk dipahami.kalaulah agnes monica tu mat salleh taklah ko org nak berdebat ttg hal ni,sedangkan byk lagu mat salleh yg sebut perkataan God apsal ko org layan jugak.emmm…bukan ker tu sama gak.yg kat tv sembahyang pun translate guna God apsal x guna allah jer,pastu jejak rasul pun translate allah ke god,(aku tonton gak)x der pun nak masuk islam.xtually semuanya berkait rapat dengan iman kita kerana iman ini seperti tiang pailing bangunan@rumah.kalau kukuh tiang cerucuk maka kukuhlah iman&kepercayaan kita walaupun ada ribut badai melanda takkan goyah@runtuh.percayalah kepada kebenaran kerana bila tiba saaatnya nanti kita akan diangkat bersama Tuhan Allah untuk bersamaNya di syurga tetapi yg tidak percaya akan dibinasa.bertobatlah wahai saudaraku muslimin@musliman kerana Yesus adalah alpha&omega(permulaan&terakhir).ingat bahwa kamu juga percaya kepada Isa Al-Masih(al-masih=sepanjang zaman)jadi kamu harus menyoal diri kamu kepada siapakah “aku” harus percaya kerana dialah satu²nya nabi yg bangkit dari maut tetapi bukan muhammad.(no offence)bahkan 25 nabi yg kamu percaya 24 adalah keturunan Israel hanya muhammad dari arab.so,renung²kan.selamat beramah.Tuhan memberkati&mengasihi kamu bukan untuk menjahanamkan kamu.Amen.

Komen oleh Catch me if u can

astagfirullahalazim..
semoga Allah s.w.t kuatkan iman aku.
walau apa pegangan kita. tak perlu hina dan rendahkan agama2 lain.
tak perlu berdebat kalau ilmu agama cetek. jangan lah malukan agama anda.
lagi satu ALLAH murka dengan orang yang berdebat. kalau nak sangat, guna saluran dan niat yang diredhai-Nya.
anda boleh percaya apa saja, dan orang Islam seharusnya percaya dengan al-Qur’an dan al-Sunnah, ajaran Nabi Muhammad. tiada yang dapat menggoyahkan pegangan anda jika anda memantapkan akidah dan iman sendiri. tak perlu disalahkan anasir2 luar, kerana apa yang ada di dalam hati dan jiwa anda yang menentukan haluan anda. Allahuakbar.

Komen oleh emox

salam damai, aku naik pelik dan sangat hairanlah, mengapa orang islam sangat takut dgn agama kristian terutama sekali akan menyesatkan mereka. kalau kau orang percaya dan taat dgn ajaran agama kau org buat apalah takut. kami org beragama kristian tak takutpun dgn kau org, walaupun setiap pagi bila buka mata waktu subuh mendengar bunyi Azan dari masjid tak pun kami terpengaruh mahunpun takut ataupun mengkritik kerana kami diajar menghormati org lain dan tidak juga ada hati kami ni nak ikut agama kamu walaupun kami sejak sekolah baca juga buku agama kau orang yg kawan-kawan punya tapi tak juga terkeluar dari ajaran kristian yg sejak lahir dianuti. persoalannya kenapa? itulah sebab kepercayaan dan keimanan kami kukuh dgn agama kami. kenapa mesti rasa takut kalau kita percaya dgn apa yg kita anuti itu benar atau betull, walau apa melanda kita kalau kita betul2 yakin dgn apa yg kita ikut itu betul kita tak akan terpesong , betul tak? kita boleh tersesat kalau kepercayaan kita tidak penuh atau tidak yakin dgn apa yg kita ikut.

Komen oleh mac millian

hish2 bru dgr lgu egnis monica da rsa cm terpesong ke tu..hahaa kelakar la agama islam ne..allah kte n tuhan kta satu tau bukanya dua..agam islam ne yg plig truk nama saja gne tudung npk alim n tutup aurat p di sebaliknya paling banyk membuat dosa…nabi muhamad kwen rami apa bendanya..korg agung2 kn nabi kurang tu bt pe beb..korang percaya ke tuhan n allah tu satu sahaja d muka bumi ne..klu korg ckp agam korang btol n benar sukar untuk kta percaya.nabi muhamad tu manusia bisa juga dan berkhwin rami plk tu hahahaa..

Komen oleh khong

Shalom,saya setuju kalau ilmu setakat kail sejengkal jgnlah kita nak tahu menilai agama orang lain tetapi biarlah kita mempelajari kebenaran kerana hanya kebenaran yang akan membebaskan kamu dari belenggu dosa dan ajaran salah.syukur alhamdulilah walaupun saya anak Malaysia dimana agama islam adalah agama rasmi tetapi tidak menggugat saya sebagai seorang Kristian bahkan saya bangga iman dan kepercayaan saya semakin mendalam dalam Yesus.Kita diberi Tuhan akal fikiran untuk menilai so terpulanglah untuk kita memilih jalan yang benar,lurus dan hidup kerana Tuhan mengasihi kita semua tak kira apa bangsa dan agama.Dan saya percaya bila akhir zaman datang(penghakiman@kiamat) hanya orang yang percaya kepada Yesus sahaja yang diangkat kerana Dialah kebenaran itu.So geng²&kengkawan renung²kan.selamat beramah.

Komen oleh Catch me if u can

assalamualaikum semua.. mcm nh la.. e2 bhasa dialek indonesia sja.. sebenrnya ajaran kristian pon pcya Allah s.w.t e2 ada.. kitab injil e2 pon dturunkan oleh Allah yang maha esa termasuk zabur, taurot, al quran cuma bezanya adalah penganut kristian mempercayai yang allah e2 mempunyai anak iaitu jesus e2lah yang menyebabkan mereka terpesong.. oleh e2 sy berharap semua umat islam faham tp sy sndri tidak bersetuju lyric atau perkataan allah dimasukkan ke dalam lgu tersebut.. dlm kitab injil juga mengatakan allah e2 ada tp mereka tdak percaya allah e2 satu.. klu xcya tnya la ustaz sbb ustaz yang bgw saya smua nh.. amin.. allah huakkbar…

Komen oleh tag team changloon

kepada aries april9 2009.. begini ceritanya.. di dalam bible ada x mengatakan bahawa akan lahir Nabi akhir zaman???? ada kan??? nabi tersebut ialah NABI MUHAMMAD A.S. seperti yang awk dan saya tahu.. manakala al quran pula adalah kitab yang terakhir diturunkan oleh ALLAH S.A.W.. Al-Quran ialah satu kitab yang begitu sempurna diantara kitab2 taurot,zabur dan injil.. memang x dinafikan bahwa agama kristian terlebih dahulu wujud sebelum agama islam.. kitab injil diturunkan kepada nabi isa a.s juga dari allah saw, nabi isa juga membawa ajaran islam.. al-quran itu penghulu diantara segala kitab..dan islam adalah agama yg terakhir pada suatu ketika ketika nabi muhammad sedang menungang unta didatangi malaikat jibrail dengan wahyu terakhir dari allah swt lalu berkata jirail kepada nabi muhammad saw “wahai muhammad, hari ini maka sempurnalah agama allah iaitu agama islam”…dari saat e2 nabi muhammad sedar kewafatan telah hampir kepada baginda….

Komen oleh teknikal team

song 4 sing
sing 4 song..

Komen oleh kuzie666

Shallom yg b’erti salam damai kpd tag tean changloon. D sini saya ingin bertanya adakah kamu pernah mengkaji kitab Injil itu sendiri ataupun sekadar mendengar drpd org lain bahawa Kristian terpesong kerana mempercayai bahwa Allah itu ada anak? Fahamkah kamu akan konsep anak d dlm kitab Injil ataupun pemahaman kamu hanya secara pemahaman duniawi? Kerana Kristianiti percaya akan Tuhan yg satu dgn 3 personaliti yg unik. Personaliti pertama adalah sbg Bapa. Kenapa? Dialah Pencipta, Dia juga seperti Bapa kita kerana Dia telah menciota kita dan yg indahnya Tuhan memanggil org yg berdosa berbalik kpd-Nya. Bapa adalah penyayang, panggilan Bapa menunjukkan keakraban org yg percaya dgn Tuhan. Dia bukanlah Tuhan yg jauh melainkan kasih-Nya seperti kasih seorg Bapa terhadap anak-anak-Nya. Pernahkah kamu terfikir bagaimana jahat seorang anank e2 kasih seorg Bapa tdk pernah berubah? Begitu juga Tuhan kita, bagaimana berdosanya kamu Dia tetap mengasihi kamu. Tetapi adakah dgn bertaubat cukup utk menyucikan kamu & melayakkan kamu d hdpn Tuhan? Kerana Tuhan itu sgt kudus, d dlm Dia tdk ada setitik dosa pun. Pernahkah kamu terfikir, setitik racun d dlm gelas kemudian dicampurkan dgn air sampai penuh ggelas itu akan menghilangkan racun tersebut? Beranikah kamu minum air itu kerana sesungguhnya air itu tetap beracun walau byk mana air ditambah, Betul? Begitu juga dgn dosa kita. Manusia tdk dpt menghapuskan dosa hanya dgn bertaubat & berbuat baik melainkan campur tangan Tuhan itu sendiri. Kuasa dosa dtg dari siapa? Syaitan kan? Siapa yg dpt melawan kuasa syaitan? Hanya Tuhan sahaja kan? Maka Tuhan mengutuskan Anak-Nya iaitu Yesus Kristus yg tdk berdosa mati d ats kayu salib utk menebus dosa saya & kamu. Kerana hukum dosa adalah MAUT-Roma 6:23. Kenapa Yesus dipangil Anak? Adakah Tuhan bersetubuh sehingga menghasilkan anak? Sama sekali tdk! Tuhan itu Roh. Dan Roh itu turun keatas seorg perawan (Mariam) & menjadi manusia. Kalau tdk percaya, rujuk Qur’an kamu (Q.3:45,47). Sekarang, kamu fikir sendiri, Roh yg menjadi manusia itu adakah Dia dtg drpd Tuhan @ dari manusia? Kenapa Dia digelar Anak? Yesus telah melayakkan kamu & saya utk menjadi anak-anak Tuhan. Jikalau kamu & saya dipanggil anak-anak Tuhan, adakah Tuhan melahirkan kita secara jasmani @ fizikal juga? Artinya, Tuhan bersetubuh utk melahirkan kita? Sama sekali tdk! Yesus digelar Anak kerana keakraban hubungan-Nya dgn Tuhan sama juga Dia menginginkan kita berhubung akrab dgn Tuhan seperti hubungn Bapa & Anak. Kemudian, hubungan diantara Bapa & Anak diperlengkapkan dgn kehadiran Roh Kudus. Sudah saya katakan td, Tuhan itu Roh dan Dia adalah Kudus. MAka jikalau kamu ada Roh Kudus d dlm diri kamu, kamu adalah layak dihadapan Tuhan kerana kamu telah dikuduskan & tiada penghalang diantara kamu dgn yg Maha Esa. Dialah Bapa-mu (Tuhan peribadi yg intim & akrab dgn mu), Juruselamat-mu (melalui Yesus Kristus) & gmengkududskan kamu (melalui Roh Kudus).

Gambaran seperti begini:
1 titik air + 1 titik air + 1 titik air = 1 titik air
Bapa + Anak + Roh Kudus = Tuhan yg Satu
* tdk dpt dipisahkan antara satu sama lain. *

…we (God) sent our Spirit to her (Mary) and he (Jesus) took before her the form of a perfect man (Q.19:17)-ayat ini diambil dari Qur’an. Perhatikan perkataan ‘We’ & ‘Our’. Kenapa Tuhan membahasakan dirinya dgn perkataan majmuk (byk)? Kenapa Dia tdk katakan ‘Aku’ tetapi sebaliknya ‘Kami’? Silalah berdoa & bertanya kpd Tuhan sendiri.

Jadi, Yesus dtg dari syurga @ bumi? Semua nabi dtg dari bumi hasil hubungan intim suami-isteri termasuk Muhammad, betul? Tetapi Yesus turun dari syurga. Yg mana satu yg lebih kamu percaya? Yg dari bumi @ syurga? Sama seperti Noah (Q.11:47; 71:27), Abraham (Q.14:41), Moses (Q.7:151; 26:82, 28:16) dan Muhammad (Q.47:19 ; 48:2) semuanya mengaku bahawa mereka berdosa & d dlm Qur’an menunjukkan mereka sgt mengambil berat akan akibat drpd dosa mereka serta meminta Tuhan mengampuni mereka. Tetapi hanya Yesus yg sempurna & kudus seperti yg tercatat d Qur’an (Q.19:18-19); Dia adalah Firman & juga Roh Tuhan (Q.43:61); Dia berada d syurga (Q.4:158) & akhir sekali, Yesus yg akan dtg sekali lagi d penghujung dunia utk menghakimi dunia (Q.3:55; 4:158), bukannya Muhammad. Sila ambil perhatian. Jgn sampai kamu dihakimi oleh Isa-Almaseh. Terimalah Dia sebagai Juruselamat kamu. Sebelum menghakimi org lain sbg terpesong, baiklah kamu sendiri mengkaji terlebih dahulu sedalam-dlmnya.

Tuhan sgt mengasihi kamu. Tuhan memberkati semua. Amen.

Komen oleh AnakTerang

God is good all the time….kta tidak boleh mengkritik sesiapapun jika itu berkaitan dengan soal AGAMA.. kerna siapa la kta di bumi ini….itu terpulang kepada setiap individu utk menetukn jln agama dia sendiri…. Kristian dan Islam mrupakn suatu agama….namun ianya tetap sama kerana ia menyembah Tuhan….tats ol….

Komen oleh novia

OnE Way!!!!…….Worship The True Shepherd….Our Father in heaven…..Our Saviour……Amen…

Komen oleh ku tetap cinta Yesus

one Way…

Komen oleh novia

Shalom saudaraku dalam Kristus,ingin saya mengupas sedikit komen dari teknikal team.bro,saya tak tahu dari mana u dpt tahu bahawa Isa Al-Maseh membawa ajaran islam.boleh u quotekan kat saya.2nd,Kristian bermaksud pengikut Kristus dan Kristus itu adalah ‘Penyelamat’ dan Kristus itu adalah Yesus.Bagaimana kamu mengatakan bahawa alquran penghulu segala kitab sedangkan Zabor,Taurat.Injil adalah yg awal² wujud.Bagaimana kamu mengatakan alquran itu lengkap sedangkan muhammad bukannya tahu membaca dan menulis terus mengatakan dia adalah pelengkap segalanya.Ingat bahawa adalah berdosa untuk mengubah&menambah apa yg telah tersurat dalam kitab² tersebut. Kedatangan Isa Almaseh adalah ‘Permulaan&Terakhir’ dan masakkan seorang nabi berbohong ketika bersabda dan tiba² kamu percaya muhammad dpt wahyu ketika menunggang unta disaat kewafatannya. Bukan itu satu pendustaan bagi Allah yg telah menurunkan firmanNya kepada Isa yg saya dan kamu percaya.Cuba kamu fikir adakah Allah itu boleh dikompromi bila Yesus mengatakan bahwa Dia adalah Alpha&Omega Kamu mempercayai Isa Almaseh akan datang di akhir zaman untuk menyelamatkan kamu dari Dajjal(AntiKristus)tetapi muhammad yg kamu percaya pun tak kata dia datang selamatkan kamu.dia sendiri pun tak tahu arah nasibnya seperti dlm alquran mengatakan.So bro,cuba renung²kan kerna Yesus mengasihi saya&kamu.Dia datang bukan untuk membawa peperangan,pembunuhan,kekacauan,kebencian tetapi KASIH.renung²kan,selamat beramah.

Komen oleh Catch me if u can

halelluyah……

Komen oleh Kasanova

shalom my friend2..shalom2…The peace of Christ I give u 2 day,Shalom..shalom…ini hanyalah sekadar nyanyian rohani olh umt katolik.

Komen oleh lovely Emo

org muslim mainkn lagu2 krohanian org kristian dgr org ok je siap ikut2an nyanyi lg..tp bla org kristian mainkn lagu kristian wah org muslim naik kecoh..seolah2 dunia ni milik drg je..kita ada hak buat kptsn..sbnrnya korg’ risau org yg non kristian msuk kristian…tp apa jga slhnya..kita msg2 kn pnya hak utk mmilih..jgn ptgkn diri sendiri je..open la skit..

Komen oleh honey

boleh gile doh bace komen korg ni…
berdebat agame kt cnie…
Ya Allah ya Tuhanku..
kuatkan la iman ku…
aku islam… Tuhanku hny satu…
Nabi Muhammad nabi ku…
Allahu Akbar!!!!!!!!!!!!!!!!!

Komen oleh eryhate

Terima lah Yesus sebagai juruselamat mu. Bertobat lah! Akhir zaman sudah dekat. Jesus Loves us.

Komen oleh nile

agnes tak patut nyanyi lagu tu sbb lagu tak sesuai ngan dia..sbb dia tu kristian dan dia buat malu agama islam saja..agnes lain kali kalau nak buat album agak-agaklah lirik tu.

Komen oleh shirwina

kenapa harus menghalang Agnes menyanyikan lagu itu??
Kenapa jadikan lagu ini sebagai isu utama??
hanya kerana lagu mampu membuatkan keimanan orang islam jatuh ke??

Komen oleh Mary

kenapa kau nak halang dia nyanyi lagu tu?best aper!!! bukannya dia nak paksa ngko dengar lagu dia tu……lagipun setahu aku lagu tu da lama wujud la woi.lagu tu sesuai ngan dia lah,nape iman ko da nak jatuh ker lepas dengar lagu dia tu?tu la pasal aku da kater sore die best n lagu die sdap….emmmm kengkawan kristian aku yang laen pun kater sore nazri raihan tu best.tak pula dorang heboh…tak jatuh iman pun.so tak baiklah kiter nak hina agama lain.hormatlah sikit beb!

Komen oleh redvive

lagu ni la yg the best pernah sy dgr dlm hidup ku…

Komen oleh vivien

Siapa kah kamu yg berhak utk menghakimi org lain. Dalam Bible kata tak ada yg boleh m’hakimi , hanya Tuhan/God yg mencipta segala yg ada di bumi.

Komen oleh nile

jaga mulut anda ya..jgn penting kan diri sendiri. apa yg anda takut kan sebenarnya? knapa salahkan org lain? kita dicipta utk memuji, menyembah dan mendoakan org lain…mengasihi org lain seperti Tuhan mengasihi kita.

Komen oleh nile

korang nie mengumpat je la tak de keja lain ka..klu tak de carila keja ..drpd korang mengata agnes baik korang mengata diri korang sendiri..lagi pun sebagai org islam tak baik tau mengumpat…. DOSA TAU!!!!!

Komen oleh Awin

Aku heranlah, knp org Islam blh keliru juz bcoz of the lyrics of dis song when org Kristian x akn keliru langsung? Org Islam x mngenal Tuhan sendiri kah? Sya org Kristian & sya x gawat langsung apabila org lain mengata bhw Yesus itu bkn Tuhan. Aftr all, kn tiap org ada hak beragama?

Komen oleh Nahtan

Shalom…saudara&saudari….jgnlh disebbkn lagu yg dibawa oleh agnes monica di jadikn isu sensitif.. hiduplah kita aman damai….Amen.

Komen oleh Cristian Boy

lg ni agk bosan….
x phm lngsng!!!!!

Komen oleh mira

kalau ngko tak paham,bagus ngko balik darjah satu lah.lagu senang pun ko susah nak paham.

Komen oleh johan

ahhahah apa?
balik darjah satu?
aku rasa dia patut balik prasekolah.

Komen oleh jambul

plz..la..siapa yg salah kan siapa?? Kristian menghormati agama korang ba.. knapa org islam mengutuk kristian??

Komen oleh nile

orang islam ini bila orang kristian nyanyi atau sebut allah sahaja sudah pasti mereka naik angin seperti kerasukan.mereka sibuk memperkatakan tentang hal2 orang kristian itulah sebab mereka begitu mudah terpesong. seolah-olah hanya islam saja agama yang benar didunia ini. kalau benarlah islam itu agama benar boleh tak kalian bagitau saya dimanakah letaknya syurga yang sebenarnya??? dan bagitau saya siapakah umat islam yang dah sampai kesyurga setakat ini?? dan siapakah orang islam yang pernah bangkit dari antara orang mati???

Komen oleh Christ

Apa kamu ingat nabi adam itu orang arab ? Bukan loh, dia adalah daripada bangsa yang kamu benci iaitu yahudi tetapi mengapa kamu tidak menguggurkan ia dalam kitam quran ? heheee. Sayapun tidak tau…

Komen oleh OrangUlu

Adam bukan bangsa arab dan bukan bangsa yahudi tetapi adam adalah manusia pertama yang di ciptakan Tuhan dan dari adamlah asalnya segala bangsa, tak kira bangsa arab, yahudi, melayu, negro, chinese dan lain2

Komen oleh aku percaya

jika kamu tak faham apa tue “yesus allah ku” jangan nak pandai2 mengkritik lebih baik kamu kuat kan iman kamu sendiri dari pada kamu mengkritik iman org lain….

Komen oleh sabah r.c

saya begitu heran dgn perangai org islam.kenapa org kristian tdk boleh menyebut perkataan “ALLAH”.org kristian juga menyebut perkataan “ALLAH” yg bermaksud TUHAN.perkataan ALLAH dan TUHAN adalah sama.GOD BLESS U ALL.amen.

Komen oleh LoNiKa

Amen.. Let the Holy Spirit works ..we just pray for them. Glory to the Lord!! Halleluyah!!

Komen oleh nile

I LIKE THIS SONG…….

Komen oleh LoNiKa

I VERY LIKE THIS SONG..
ALLAH MENGERTI..
ALLAH PEDULI…
ALLAH YESUS, ALLAH PEDULI PADA Q..

Komen oleh NN

satu perkara yg tk dpt ku mengerti,mengpapakah segelintir umat islam sangat mengkritik tentang penggunaan perkataan Allah dalam lirik lagu yang dsampaikan oleh agnes monica?perkara ini sepatutnya tidak dipersoalkan kerana berkaitan dengan keagamaan.keadaaan ini dikuatiri mendatangkan konflik diantara negara khususnya masyarakat islam dan kristian.

Komen oleh alde

jd anda hendaklaa berhati-hati untk menyanyikn sebaran lagu yg dinyanyikn oleh artis kristian…atau artis pd masa kini…

Komen oleh hana

kt pown x bleh salahkn die kerna die org kristian, lagu 2 bg aq x best pown…nasib baek aq x nyanyi hehehe

Komen oleh ina

jd anda hendaklaa berhati-hati untk menyanyikn sebarang lagu yg dinyanyikn oleh artis kristian…atau artis pd masa kini…

Komen oleh hana

Shallom bg saudara/i,
“KASIH YESUS PERTEMUKAN ANAK2NYA DLM KASIHNYA”
..Terima kasih atas lagu dn lirik dr agnes monica kerna dgn wujud dn trdengar nya akn lagu ini kpd semua bangsa dn agama kerna AllAH YG PEDULI.(YESUS) Sehinggakan anak2Nya(kita) brkumpul dn brbicara akn kebenaranNYA walau dlm maya namum semua itu menyatukan antara satu samalain yg hidup dlm kasih maupn dluar KRISTUS YESUS.aku percaya Allah(yesus) peduli akn anaknya(yg mengutuk,membenci,berdosa) utk DIA menuntun mereka kpd Nya spy berbalik ke jalan yg benar yaitu kpd Bapa dsorga Yesus kristus.
kukuh dn pertahankanlah kerajaan Yesus(surga) wahai saudara seimanku,bersama sama lah kita bertekun dlm doa supaya mereka yg masih x percaya@mengerti akn menjadi orng kristian yg kuat dlm memberitakan injil dan kebenaran kpd rakan seagamanya.
seperti Rasul Paulus yg dahulu nya seorang pemberontak dn menentang habis2 akan ajaran dan pembritaan injin tlh menjadi nabi dan pembrita kebenaran kpd umat kristian dan pembawa orng2 berdosa ke jalan benar.
Jd tdk mustahil bg orng yg mngutuk dn tdk percaya akn taat kpd firman Tuhan yesus kristus.
Semua yg trjadi kukatakn kerna Allah peduli! Spt lirik lagu agnes monika.mengertila kamu yg mngritik ,lagu bkn skadar lagu ttapi mmpunyai erti yg mendalam.hayati la dan Allah peduli.
Tuhan yesus memberkati dn peduli.Amin.

Komen oleh percaya dan sembah

Shalom Alaikim saudara saudari yg dikasihi dlm Kristus,makin hangat perbincangan kita secara tidak langsung rupa²nya sampai isu penggunaan Allah pun jadi isu.hehhee….bro&sis yg beragama Islam,saya mengasihi kalian semua tetapi Yesus lebih mengasihi kamu semua hinggakan Dia sanggup menyerahkan diriNya untuk disalibkan.But one thing sebelum u orang nak katakan kenapa Tuhan perlu mati lepas tu bangkit semula kerana bagi orng yg percaya kepada Yesus,apabila mereka mati mereka juga akan bangkit ke syurga bersamaNya.simple thing if u belief it will happen to ur life but if u don’t belief u would never rise.so kena fikir logik dan munasabah yg mana satu kita nak ikut yg mati kemudian bangkit atau yg mati tak bangkit².no offend here.think wisely and ASK so that u will receive the revelation(wahyu) dari Yesus(Isa Al-Masih) yg saya dan bro&sis muslim percaya.Jesus is Jehovah Shalom the One WHo come with peace not war,we will not force,push,kill,slap or whatever to convince u guys but the power of Holy Spirit in us is to preach and pray for those who still in the wilderness.Remember Jesus comes not to condemn but to bring peace and salvation.Amen.God bless u all.

Komen oleh Catch me if u can

asalamualaikum’dlm islem x prnah ku liat mujizat, tp!dlm DOA org yg mnyebut nama ALLAH BAPA,YESUS,ROH kudus,tlh trjadi byk KEAJAIBAN.this is real.saudara/ri blum ngrti@menDALAMi perkataan INJIL SeBenAAAArrrrrrrrNya…….kasih 4 all in GOD.

Komen oleh jack

hiiiiii…kolotnya pemikiran orang2 Malaysia..ikut hati binasa la…kalo tak tahan hati ia terpesong la..ada apa dengan lagu..kalo betul2 orang beriman dia tidak akan terpengaruh ataupun terpesong dengan lagu ni…ngara Malaysia negara yg bebas b’agama so kenapa orang kristien boleh menerima orang Islam sedangkan Islam tidak boleh menerima Kristien? hormati la orang lain jangan tau cakap saja…

Komen oleh vivien

Negara Malaysia salah satu negara yang bsifat perkauman…Biar la hanya Tuhan yang lebih mengetahuinya…

Komen oleh vivien

aqu xdengar lagi lgu ni klau nak dengan mcm mne ha??tlong ajarkan leh x???

Komen oleh fatihah izzati

saudari fatihah..anda boleh download lagu ni dari youtube.thanks

Komen oleh Jeremy

Shalom saudara/saudari,aku setuju ngan ko Vivien sedangkan azan yg berkumandang kat tv tgh syok² tengok cerita x pun kita terpesong.yang org muslim sembahyang 5 kali kat masjid/surau tak pun aku tergugat.nie ke namanya negara yg demokrasi,takde pun kita org sibuk² nak memberontak,nak membakar masjid,nak kecoh².camnie lah senang crita tepuk dada tanya selera.jaclyn victor,vince,juwita suwito pun bawa lagu Gospel apsal masih jugak ada org terima mereka.apa² pun peace all.oh ya…
aqu xdengar lagi lgu ni klau nak dengan mcm mne ha??tlong ajarkan leh x???

Komen oleh fatihah izzati Julai 3, 2009 @ 8:52 am

ko leh p kat youtube taip jer tajuk lagu tu.selamat mendengar dan selamat beramah.

Komen oleh Catch me if u can

kepada saudara/i

kita jangan asyik memperkatakan tentang agama orang lain, biar apa pun agama yang kamu pegang sekarang saya mendorong carilah dahulu Tuhan yang benar, Tuhan yg benar2 boleh menyelamatkan korang dari maut. selidikilah dalam buku2 agama korang, tak kiralah Alkitab / Al-quran carilah perhubungan yg intim dgn Tuhan Allah maka anda akn mengenal Tuhan yg benar itu. kpd saudara2 kristian, sebenaranya kita tak perlu membela Yesus kerna Dia tak perlu kita tolong utk membela diriNYa kerna Dia itu Tuhan yg maha kuasa. Dia tak perlu pertolongan dari manusia ciptaanNya. Semoga saudara2 kita yg i itu dpt kenal Tuhan yg benar dal peribadinya sendiri. amin Tuhan memberkati semua

Komen oleh aku percaya

Pada mulanya ALLAH ciptakan manusia iaitu Adam dan Hawa. Hubungan manusia dengan ALLAH pada waktu itu masih intim kerana manusia masih suci dan belum berdosa. Sehinggalah manusia jatuh ke dalam dosa kerana mendengar hasutan iblis untuk lakukan sesuatu yang di larang ALLAH. Sejak dari itu perhubungan antara manusia dengan ALLAH jauh. Manusia hidup di dalam dosa. dan upah dosa adalah maut. ALLAH begitu mengasihi ciptaan agungNYA itu (manusia) ALLAH tak mahu manusia terus disesatkan iblis dan masuk ke neraka bersama iblis pada waktu pengadilan (kiamat / akhir zaman). Maka ALLAH merencanakan sesuatu bagaimana IA dapat tebus kembali manusia itu supaya diselamatkan. Oleh itu ALLAH sendiri turun ke dunia menjadi manusia (YESUS / ISA) dan menanggung segala dosa itu melalui penyaliban. IA mati dan turun kedalam kerajaan maut. kemudian YESUS kalahkan maut melalui KEBANGKITANNYA dari mati dan DIA naik ke sorga, dan pada hari kiamat YESUS akan datang balik ke bumi untuk menghakimi orang yang mati dan yang hidup. maka jika kamu percaya akan KEBANGKITAN YESUS ini kamu di selamatkan. kerana tidak ada jalan lain kecuali melalui YESUS, PERCAYALAH. AMIN TUHAN MEMBERKATI semua pembaca

Komen oleh aku percaya

jgnlah la gaduh2..lbih baik brusaha brkembang dlm iman masing2.lgipun kita x tau bila ajal kita tiba..skiranya anda sdh ykin agama yg kmu pgang skrng dpt menjanjikan kslamatan kmu di akhirat nnti.ya, bertekun n taatilah agma anda.Tp ingat,mkin kpda smua non muslim di sini mkin ini la pluang Tuhan Allah Yesus Kristus beri utuk kmu dtng kpdanya.dia cma akn mngetuk pintu hati kmu,tp trserah kpda anda untk mmbuka atau tidak.kerna Tuhan itu baik x prnah mmaksa.

Kmi orng Kristian yakin n percaya akn janji Yesus Allah dlm Alkitab:

“I am the way, and the truth, and the life. No one comes to the Father except through me.(John 14:6)

Komen oleh malaysian

semua kometar dihalaman ini menyatakan penditian tauhid masing masing samada rububiyah uluhiyah atau tauhid wal sifat. tapi kebanyakannya tauhid wal sifat ilmu debat….mencela sifat allah. kalau pendirian hidup kita pun bengkok bagaimana untuk menegakkan ugama….leceh betul.pokoknya persembahan penyayi itu jauh lebih menarik daripada persembahan debat yang tuan tuan ucapkan. agaknya itulah rupa sembayang tuan setiap hari ha ha ha ha……kah.

Komen oleh pakcikli00

well..i no comen..itu hak masing masing nak comen yang pasti lagu tok mmg merubah hidup i…yes i’m kristian cvrt to muslim coz i ikt my husband…tapi i stil hear this song..tak salah kan..i tak kutuk mana mana agama coz dua -dua betul mengguna kan Allah..”Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti”…that words…buat i rasa Tuhan sentiasa mempedulikan aku yang telah sesat menukar agama kerana cinta …tapi itu lah hidup..

Komen oleh bb

Pada akhir zaman ALLAH YESUS / ISA AL-MASIH akan datang semula ke bumi untuk menghakimi orang yang hidup dan yang mati.

Tanda orang yg akan selamat pada hari penghakiman ialah Orang yg mempunyai meterai di dahi iaitu pada dahi mereka tertulis “nama YESUS ALLAH BAPA di syurga”,’WAHYU 14:1.

Meterai ini diperolehi dengan percaya pada TUHAN YESUS & dibaptis di dalam nama TUHAN YESUS. Mereka yg tidak mempunyai meterai itu akan di buang ke dalam api neraka jahanam bersama2 iblis.

So saudara2 sekalian fikir2lah kemana arah tuju kamu selepas mati2 kalau kamu confirm kamu pergi ke syurga, PUJI TUHAN & bertekunlah pada apa yang kamu imani. Tapi jika you all tidak confirm kemana kamu pergi lepas mati…. bertobatlah / bertaubatlah untuk keselamatan yang kekal

Komen oleh aku percaya

Melalui komen2 di atas banyak menyimpulkan yg ALLAH islam & ALLAH Kristian adalah sama sebab ke2-2 pun gunakan nama ALLAH.

TETAPI saya tegaskan di sini bhwa ALLAH YESUS iaitu ALLAH KRISTIAN itu tidak sama dengan allah2 yg lain. Sebab ALLAH YESUS adalah ALLAH yg KITA kenal, ALLAH yg MAMPU mengubah hidup seseorang.

Berbanding allah lain keperibadiannya tidak dikenali, malah jauh dari hati manusia, allah yg tak peduli..

Komen oleh aku percaya

saya sangat setuju pooool …..! , wong Allah orang Kristen itu Yesus , bukan allah yang lain yo…..oo….ooo !!

Komen oleh joko warsito

I LOVE THIS SONG….!!

Komen oleh ney

benda ini boleh membuat populariti dia menurub dia sendiri yang cari pemyakit

Komen oleh malaysia web design

—————NUBUAT AKHIR ZAMAN———–

DALAM 2 TIMOTIUS 3;1-3…MNGATAKN,”KETHUILAH BAHAWA PD HARI2 TERAKHIR,AKN DATANG MASA YG SUKAR,MANUSIA AKN MENCINTAI UWANG DDRPD DIRINYA SENDIRI,& MNJADI HAMBA KPD UWANG,MEREKA AKN MMBENCI & MNYOMBONGKN DIRI,MEREKA AKN MMFITNAH,MEREKA AKN MMBERONTAK THADAP ORNG TUA & X TAHU BERTERIMA KASIH, X PEDULIKN AGAMA, XTAHU MENGASIHI ORG,X MAU BERDANAI,SUKA MNJELEKKN ORG,SUKA YG X BAIK,SUKA MNKHIANAT,MENURUTI NAFSU DARIPADA MENURUTI PERINTAH ALLAH”

KETAHUILAH SAUDARA SEKALIAN…..SEBAB ITU BERJAGA2LAH AKN IMAN SAUDARA!

TUHAN YG MEMBERI PENGERTIAN,AMIN.

Komen oleh C RON@UNI

shallom..,
sdara/i,cik/tuan/puan/sekalian,

” Allah yesus ku” dlm lagu ini adalah memberitau bahawa Yesus adalah Allah kpd agnes monica ,c cute molek 2…,

and “sebab” pla mnerangkn ttng Allahnya.. Yg mengerti,peduli,prihatin,dan tidk mmbiarkn alam ciptaanNYA,manusia(kita=hamba yg percayakan Allah) drpd trus brlayar dgn dosa@jauh dari kebenaranNYA. ,
Memberkati c penyanyi kerna berdoa meminta pertolongan dan keselamatan dr Allah.

lirik lagu menyatakn ,segala perkara yg baik dan buruk yg trjadi skrng ini kerna Allah mengasihani kita dan alam ciptaanya..,semua kejadian perlu brlaku karna IA mahu menyedarkn orng2 yg tlh hlng dr kebenaran@myimpng ke jln iblis.
lagu ini dinyanyikn spy dpt ddengari dan dmanfaatkn semua orng and bangsa sgala kaum!

“Allah Peduli” ,Tuhan c cute molek@seksi lg pop dsni adalah amat pedulikn dn mengasihi semua orng,bgsa,agama(kristian,islam,hindu,budha,tapikong dan yg dktakn agama) tetapi Allah tdk inginkn dosa kita!(brhala,smbah jin/roh mati n yg smbh selain Allah yg satu).

Berbahagialah kpd mereka yg mengerti apa yg ingin d smpaikn olh lagu ini!
salam kasih Yesus dan karuoiaNYA menyertai anda sekalian,halluyah.Amin!.

Komen oleh C ron@uni

bila hati kita bangat kecil kita suka mempersoal kan pekara keci, banyak lagi pekara pokok yang harus dipikirkan, kita harus menghormati orang lain supaya orang lain menghormati kita. itu lagu nyanyian cuma yang penting pendirian hidup kita, bukan lagunya, bagaimana ingin mentafsir diri orang lain jika hati sendiri ngah terjaga.

salam hormat

Komen oleh pakcikli00

hi…

YESUS PEDULI kepada setiap makhluk ciptaanNYA, TETAPI makhluk ciptaanNYA yg tak pedulikan TUHAN YESUS, hinggakan mereka tak percaya bahwa YESUS itu TUHAN…

Saudara-saudari carilah TUHAN yg benar. Selama ni you all sembahayang pernahkah you all merasakan hadirat / kehadiran TUHAN, pernahkah hati mu di jamah, di sentuh dan di puaskan oleh TUHAN,pernahkah anda menikmati damai di hati?

Saudara-saudari saya katakan saya pernah merasakan semua itu saat setiap kali saya MENYEMBAH YESUS, kerna DIA peduli padaku dan kamu

Tak percaya cubalah… TUHAN YESUS memberkati you all. Amin

Komen oleh aku percaya

Shalloommmmmm
Aku percaya God is always with you
kerana Yesus pernah berkata “Barang siapa datang kepada ku ia tidak aku lapar lagi”
All For JC

Komen oleh Akuh ne

Setelah mendengar komen-komen Umat Islam dan Kristen..saya dapat simpulkan Allah itu untuk diorang saja. Baguslah…tetaplah kerjakan imanmu itu. Tetapi kami KRISTEN tetap mengatakan Allah itu Yesus. Allah adalah God dalam bahasa Inggeris. Pasal lagu Allah peduli itu suka hati dialah nak nyanyi lagu rohani kristen itu. Itu adalah ibadahnya kepada Tuhan. Satu lagi. Agnes itu memang Kristen. Kalau korang nak gam dia, gamlah..sebab dia orang kristen. Kalau macam tu kau gam lah semua penyanyi atau pelakon Indonesia yang kristen termasuk pelakon Malaysia. Biarlah kita tengok hanya ada artis yang beragama Islam sahaja kat kaca televisyen, panggung wang, radio…Hollywood pun kita gam sebab mereka tu orang Yahudi dan Kristen. Lepas tu baru kita dapat jual album dan filem Malaysia. Baru betul seruan Perdana Menteri kita..”Satu Malaysia”. Ya itu baru satu Malaysia..kesimpulannya kalau tak faham jangan cakap…nak tau tanya. kalau tak kerjakan agama awak..takkanlah hanya dengar lagu Agnes Monica satu tu sahaja dah sesat…sedihnya. kitaorang dengar seruan Azan berkali-kali kat Tv tak sesatpun…malah bertambah kuat imam kitaorang. Kalau nak tau lebih lanjut baca Bible.Tuhan memberkati anda..

Komen oleh west

kenapa perlu dipersoalkan lirik lagu ini? lagu ini memang untuk umat kristian.. jadi, org lain tidak perlu risau tentang murtad atau tidak.. untuk pengetahuan semua, lagu ini memang lagu rohani org kristian..kita masing2 punya kepercayaan sendiri..jadi, tidak salah andai kita menghormati kpcyaan org lain. jgn kita minta hanya kita mau dihormati tapi dalam masa yg sama kita tak hormat org lain. fikirlah wahai saudara2 tak seiman..

Komen oleh ryn

Shallom,salam sejahtera & asallahmualaikum.,

Alkitab(b.melayu),Alquran(b.arab)&Bible(b.inggeris) adalah dlm 1 erti kata iaitu INJIL(khabar baik@firman Tuhan yg suci dan harus dberitakan kpd semua manusia spy mjadi kudus@murni)

Pd am nya,umat Kristian dan islam mmpercayai kebenaran ttng Isa Almasih (Allah menyertai) yg dnamai Yesus(juruselamatmanusia) oleh malaikat Gabriel kpd Maryam(gadis perawan yg murni hatinya dhadapan Allah.) yg dipilih Allah utk melahirkn Isa almasih(satu2nya yg kudus dr Allah).
Ttng yakub,israel,ishak(is’hak dlm alquran),abraham(ibrahim dlm alquran),malaikat gabriel(m.jibril dlm alquran).

Dlm Alquran,buku alfatihah dlm surat Al imran 3:43-45 adalah sama apa yg dikatakan olh Alkitab,dlm injil lukas 1:30-35. Iaitu”malaikat gabriel brkata..hai maria,sbb engkau berolh kasih karunia dhdpn Allah.ssungguhnya engkau akn mngandung dn akn melahirkn sorng anak laki laki dn hndak lah engkau menamai dia Yesus.Ia akn mjadi besar dn akn dsebut Anak Allah yg mahatinggi.dn Tuhan Allah akn mngaruniakn kpdNYA TAKHTA DAUD,bapa leluhurnya(imam yg setia)..Ia akn mnjadi Raja atas kaum keturunan Yakub smpai selama2nya dn KerajaanNYA tdk brkesudahan.””Rohkudus akn turun ke atasmu dn kuasa Allah yg mahatinggi akn menaungi engkau, sbb itu anak yg akn kau lahirkn itu akn dsebut kudus,Anak Allah.”

Dan Adalagi..,sbb itu jgnlah umat islam menafikan kebenarannya…,alquran adalah drujuk dr Alkitab Injil yg dtulis olh muhamad,spt trtulis dlm Alfatihah surat yunus 1o:94″maka jika kamu (muhamad) dlm keraguan ttng apa yg kami turun kpdmu,maka Tanyakanlah kpd mereka yg membaca kitab sebelum kamu.”

hanya alquran(muhamad) tdk mmpercayai ttng anak dn bapa kerna tdk mengerti kebenaran perumpamaan tritunggal(bapa,anak,rohkudus adalah satu(isa@esa!)

jika trkasar bahasa dan ayat ampunilah aku dan aku akan mengampuni anda seperti Allah mengampuni kita semua.dan kasih karunia Allah menyertai anda semua.salam bahagia.amin.

Komen oleh C ron@uni

Shallom..,

kpd saudara/i2 yg seiman dn tak seiman,
jika anda inginkan pengetahuan yg lebih lg ttng Allah peduli,.sila la kunjungi laman web ini; http://www.answering-islam.org/&; anakdomba.com. Mungkin dn akan dpt mejawab apa yg anda persoalkan disini?!.
cari dan bacala tajuk2 yg anda minati..
Slamat layari dan menikmati Rohkudus yg dberikan kpd mereka(penulis artikel).god bless u all.

Komen oleh Percaya & sembah

janganlah kita memandang rendah terhadap agama2 lain . kita haruslah percaya dengan pa yang ad dalam kitab2 suci .

peace life !

Komen oleh aku chenta tuhan

salam,

utk anda(muslim&kristian) memahami lebih dlm lg akn kasih Allah (ISA ALMASI),Karna IA adalah kasih!.,baca ttng kesaksian2 orng yg tlh dpilih dan dselamatkan dlm kasih Isa Almasi,dgn menaip saja ayat ini “KESAKSIAN RAHIM(MUSLIM) dan “KESAKSIAN LATIFAH(MUSLIM)”,Kedua2 ini orng malaysia! Dan byk lg kesaksian yg dpt mengajar kita erti kehidupan semasa hidup ddunia ini.

jika tdk memahami mintalah pengertian kpd Allah dgn “berdoa dan minta petunjukNYA”.
Allah mengasihi kita semua.{dan tiada lg penGhukuman bg mereka yg ada d dalam ISA ALMASI..ROMA 8;1}.
God love u all.amim.

Komen oleh Percaya & sembah

kenapa ya dalam lirik lagu ini tertulis allh yesus ku mengerti… kami semua umat islam,,,rasa kayak kami ini enggak dihormati…lagu ini cuma cocok ama orang yg beragama kristian aja…
pesanan : untuk kamu semua yg beragama islam janganlah mendengar lagu ini karena ia kan membuat kita terpengaruh ama agama kristian..

Komen oleh fika

hahahhah…dasar penakut kamu….cuma lagu saja kamu sdh takut…kami org2 kristian hampir setiap hari mendengar lagu nyasid…tp iman kami tetap pada yesus…sungguh rendah iman mu..

Komen oleh Kasanova

alah…tu pun kecoh…dgr dh r..rse iman tu x kuat, p dgr nasyid…senang per…

Komen oleh nur ain

ha!!! x pun, tkr kn lirik tu…allah yesusku, tkr allah tuhanku bg yg islam nk nyanyi k…

Komen oleh nur ain

i love this song much..may God blezz u all.. ;)

Komen oleh luna

yes, jesus is our God. Amen

Komen oleh zachary

agnes monica beragama kristian

Komen oleh nancy

shalom…
biar apa pun kritikan…akhirnya kebenaran akan terbit. pegang teguh pada iman percaya kita. Ada orang yang cuba mempertahankan perkataan sahaja…tetapi umat Tuhan yang percaya Yesus…kita mempertahankan kebenaran Tuhan.

Komen oleh one true

assalamualaikum , wahai semua , Allah hanya meredhai agama tauhid , iaitu agama islam , agama lain jauh sekali terpesong dari jalan Allah , islam bermaksud cahaya . iaitu cahaya yang ditunjuk oleh Allah , yesus adlah kefahaman kristian atau dikenali sebgai Nabi Isa oleh ajaran islam . nabi isa adalah manusia biasa yang diperintahkan oleh Allah untuk menyampaikan ajaran islam . maka , Allah adalah untuk Islam kerana ALLAH hanya meredhai islam , tidak bagi agama lain . Al-quran adalah benar sebenar benarnya ! Islam agama suci . Allah maha esa , ALLAHUAKBAR!

Komen oleh afdzal

Kristian tak menuduh pun agama Islam begitu begini.. kami tetap berpegang teguh pada kepercayaan kami wlpun d radio, tv, media2 hampir 99% sebut ttg Islam. Kami bangga pada kepercayaan kami. Tapi yg hairan nya, Org Islam kutuk ini itu dan mencaci agama orang lain. Knapa. ya? Walaubgmanapun, “cahaya” itu sbenarnya adalah Firman Tuhan dalam Alkitab. Air Kehidupan.

Komen oleh nile

x ada guna nya kmu berkata seperti ini..kita lihat saja d hari pengadilan atw d hari akhirat…sepa yg btl…sepa yg salah…..halelluyah…jesus…jesus….jesus….

Komen oleh Kasanova

Nasarah dan Yahudi itu adalah musuh islam,dalam surah Al-baqarah sudah d’jelaskan itu,.,.,.,.,
tapi perlu kita ketahui,bahwa Islam itu Agama Deffensif Bukan offensif,.,.,.,.,
jadi selagi tak ada serangan maka tak perlu kita untuk menyerang mreka……..!!!!!!!

Komen oleh Subhan Lahusen

Shallom saudara,i yg kekasih,
Tuhan sememang Nya esa@mulia.
Tuhan@Allah yg sya percaya dn smbah adalah Tuhan bg sgala bngsa serta makluk dlm alam semesta,ne karna Dia(Allah) yg tlh menciptakn sgala sesuatu!
Tuhan sya adalah pengasih dn tdk mlihat maupn memilih dari dn apakh bngsa tau agama ttapi menerima mereka yg percaya akn firmanNYA(TENTU SEKALI JESUS)
dalm frmanNYA,Tiada keangkuhan dnyatakn melainkan mnjanjikn kekekalan abadi.
Islam@alquran sentiasa mninggikan status malah angkuh sama peribadinya muhamad.(maafkn sya trkasar bahasa.) ttapi itula apa yg dperkatakn.

dlm alfatihah surah yunus ayt 10,94 mngatakn”maka jika kamu(muhamad) dlm keraguan,ttng apa yg kami turunkn kpdmu,maka tanyalah kpd mereka yg trlebih dahulu mmbaca kitab sbelum kamu”.
jgnlah angkuh saudara.,jika kamu mencari keselamatan kekal yg pasti brtanyalah kpd mereka yg memegang teguh firman Tuhan(Alkitab injil)
tau ka tau sedarka saudara? Smbayang 5 waktu yg dsuruh c muhamad tu smatamata dia ingin memohon keselamatn melalui pengikutnya karna dia sndiri tdk pasti akn kedudukn nya apatah lg orng nya??¿
Sdangkan JESUS yg sya percaya sbgai anak dan juga adalah Tuhan tlh brkata dlm firman”Bapa(Allah) mngasihi anak dn tlh mnyerahkn sgala sesuatu k(kuasa dn taktha)pdNYA.Barangsiapa percaya kpd Anak(firman@wahyu),ia beroleh hidup yg kekal..
Tuhanku mengsihi engkau.

Komen oleh True love

dari dulu nga pernah akur lu punya agama.malu sama hindu,budha atau agama yang lainya selalu masalah sepele di besar-besarkan klo lu merasa pada benar lebih baik simpan baik2 dan pertanyakan pada tuhan. allah berfirman*aku ciptakan engkau bersuku 2 dan berbangsa agar saling berangkulan.tapi mana yang elu perbuat nga ada kan?malu dong elu pnya tuhan dan agama tapi nga berpedoman

Komen oleh abby

god bless you all…aku percaya yesus walaupun teman ku yg muslim mahu mengislamkan aku

Komen oleh yohanes

haha..you all are really Funny..
This songs is really a worship songs and it is not actually a commercial songs..try to remember and try to differenciate it..
For those who are muslims that has a songs on their own right?..example Rabani or whichever..
The same things goes to Christians that they has a christians songs…
well..keep in mind that you all have to understand..well..sorry for saying things that hurt ur feeling or what..but…thanx for reading my opinion tho..

Komen oleh alevate

the good song

Komen oleh ryan

When we talk about Allah Yesus, it refer to our faith. Why the muslim always worry about being christianize when they claimed they have strong faith in their religion. We the christian believes Jesus Is Lord…why our faith bothering u people????? Ask yourself…

Komen oleh ASHLEY

Salam kepada saudara/saudari yg dikasihi,wah dah hampir 1 thn dah melayan blog ini semakin kencang dan mcm2 perdebatan.terus teranglah sebenarnya aku malas nak komen apa2 tapi cuma aku makin kesian pulak dgn saudara/saudari kita yg beragama islam ni.u org merapu ntah apa2 ttg penggunaan Allah…well u tahu tak sejarah penggunaan Allah bermula dari mana.Arab kan…org Arab dahulu sebelum kedatangan islam dia org sembah apa?aaa….nak tahu jawapanya.God sun,moon,star..etcs.camna dia org panggil tuhan mereka…”allah”.u org tahu tak nape ada lambang bulan sabit&bintang kat masjid?Lu pikirlah sendiri.BUT..we that believe in Yesus@ Isa Al-Masih menyembah Dia dlm Roh & Kebenaran.I tanya u org kalau 1 titik air + 1 titik air + 1 titik air jadi brapa? jadinya 1 titisan air jugak kan….so Father + Jesus ( The Son) + Holy Spirit = Jehovah/Yahweh [Hebrew] ( The sef-existence One @ I AM )u org klau nak tahu Isa dgn muhammad mana dulu datang?so mcm mana blh Isa yg dahulu dtg u org cakap bawa agama islam dan beragama islam….LOL.sedangkan muhammad pun tak tahu mana dia pegi setelah mati tapi Isa Al-Masih tahu yg dia akan bersama Bapa di syurga dan akan datang kembali untuk mengangkat bersama mereka yg percaya kepadaNya akhirat nanti.1 perkara lagi u org tahu maksud Al-Masih tak?takkan ustaz@ustazah tak ajar kot…oklah ni ‘kawe’ nak ajar maksudnya sepanjang zaman.bererti sejak sebelum Adam&Hawa Isa sudah ada tak percaya baca Alkitab dlm John 1:1-2 @ Yohanes @ dlm tranlation bahasa arab Yahya “In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. 2He was with God in the beginning”.oklah klau ada apa2 yg perlu diperjelaskan jgn segan2 kerna kepercayaan kami org Christian tak memaksa tetapi mengasihi….renung2 kan.tq n assalamualaikum waramatullahi warabarakatu :)

Komen oleh dezperado

allah itu maha wujud

Komen oleh alia

Hai!!.. saya seorang muslim dan saya tak rasa lagu ni salah sebab lagu ni utk org kristian.. tp saya suke lagu ni <3 <3…bagi muslim lain, anda perlu respect non muslims. jika di sabah n sarawak,non muslims n muslims boleh hidup dgn aman, knape di semenanjung tidak boleh?
p/s: RESPECT EACH OTHERS OKAY!!

Komen oleh dewa

mmg smnjung rsa diorg baik sngt hahaa

Komen oleh khong

hai!! saya seorang muslim…jika muslims dan non muslims boleh hidup bahagia di borneo, knapa x d semenanjung??.. sedih…
p/s: saya baca buku bible, ok sje…. PLEASE RESPECT EACH OTHERS!!.. komen saya sebelom ni tiada..

Komen oleh dewa

Allah mengerti kesulitan manusia,
karena kasihNya sehingga Dia mau
untuk turun ke dunia manusia.

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah Yesus ku
mengerti

Komen oleh The Weakness

ash hadu’alla’ilaha’illallah,wa ash hadu anna muhammadur rasulullah.
tiada tuhan melainkan Allah,nabi muhammad pesuruh Allah.
f0r ur inf0rmation,nabi Isa a.s bknlah ank Allah ttp ank Mariam yang dilahirkan tanpa bapa.
Allah tdk mmpunyai isteri atau ank.
Allah maha esa,tiada tuhan yang patut disembah melainkan Allah.kalau nk sembah Allah bkn dgn cre mnyanyi or pape tp dgn cre solat,berzikir,mengaji or pape je la..pikir la,,dri mne dtgnye agama kristian???

Komen oleh minah

perlu ingat kristian dulu baru islam jadi dari manakah pula datangnya islam????? kamu perlu tahu bahawa dalam alquran pun mengatakan bahawa jalan terang itu ialah nabi ISA dan islam pun mengakui bahawa nabi ISA TUHAN YESUS jaditiada lagi keraguan bahawa YESUS ialah ALLAH yang peduli dan menyelamatkan……..satu hari saya berdoa kamu juga akan memanbbil nama YESUS dan kamu juga akan menerima kesalamatan.amen YESUS memberkati anda.

Komen oleh habil

saya merindukan orang islam menyanyikan lagu nasid Yesus….Yesus….sebab siapa yang berseru kepada nama Yesus pasti dia akan di selamatkan……

Komen oleh habil

Amen!

Komen oleh nile

Betul….Islam mengajar kita menghormati sesama sendiri,walau apa pun bezanya dari kita,agama,darjat,bangsa atau keturunan..semoga Allah memberi kita hidayah dan menunjukkan kita semua jalan yg lurus.

Komen oleh sara

Yesus berkata: “Aku lah jalan, kebenaran dan hidup. Tiada siapa yg dpt dtg kpd Bapa kecuali melalui Aku.” Kesian (Islam) masih mencari jalan yang lurus. Kalau kamu terima Yesus sbg juruselamat, pasti kamu temui jalan lurus ke shorga. Puji Tuhan! Allah Mahabesar, Maha Mulia!! Yang kami sembah.

Komen oleh nile

lagu nie bodoh
penulis lirik dia gila
penyanyi dia ada baipola
insaflahhhhhhhhh……………..

Komen oleh lovemen

bahasa org yg tak reti sopan santun. (sabar jak lah…yang penting aku percaya pada Yesus!!).. banyak org Islam yang benar2 mencari kebenaran telah menemui kebenaran ada dalam Kristus dan menjadi lebih beriman daripada org kristen sendiri. Terima kasih Tuhan. Tuhan Allah berkati!!

Komen oleh nile

ada ada saja! Coba kalian smua dengar lagu chelsea rose yang judul Kau Tuhanku. Ada kata TUHAN dan BAPA. ada juga Allah dan Yesus.. Siapa yg sudah ketemu langsung dengan Allah? Yesus? bapa? Maju terus agnes monica, chelsea rose,dan juga pelantun lagu religi muslim. Ga ada yg salah dgn semua..hanya orang2 bodoh yang mepersoalkan masalah ini!!

Komen oleh dodydom

kl gak suka gak usah didenger..
gitu aja kok repot..

Komen oleh adi

Semua Lagu dan Lirik sifatnya Universal.. tergantung mau diartikan kemana. Bagi saudaraku yang beragama Islam dapat juga mengartikan lagu ini menurut iman yang dirasa. Allah Universal Maha Pencipta perduli akan semua ciptaan-Nya. Mengenai adanya pengakuan Agnes Monica; ‘Sbab Allah Yesus ku mengerti’, dapat diabaikan.. bisa saja digantikan; ‘Sbab Muhammad nabi ku mengerti’. Saran saya, kita sebagai umat beragama, harus membunuh rasa FANATISME terhadap agama atau apapun..sehingga akal dan pikiran kita dapat terbuka dan tidak memandang sesuatu hal menurut pikiran dangkal.

Komen oleh Glorify Him

Allah itu kasih, lalu manusia yang berdosa tidak bisa mengenal Allah yang mengasihinya, karena Allah Kudus dan manusia berdosa, oleh karena itu Allah sendiri yang menyatakan kasih_Nya terlebih dahulu kepada manusia, dan penyataan kasih Allah nyata didalam Yesus kristus, melalui Kristus menusia melihat bagaimana kasih yang besar,pengorbanan dan kepedulian Allah untuk mendamaikan manusia dengan-NYa. dengan memandang Kristus Allah melayakan kita.

(Untuk yang percaya Allah itu Kasih namun menolak Yesus) Jika kalian mengatakan Allah itu kasih namun tidak percaya kepada Yesus bagaimana saudara membuktikan kasih Allah secara konkrit, jangan hanya mengatakan Allah maha besar, maha kasih namun hanya dimulut saja, tidak objektif itulah iman yang tidak objektif, iman yang abstrak-tidak kongkret!!

Komen oleh veronika

lagu ini indah…….mmg lagu ini ditujukan kpd org kristian..xda sapa yg menyuruh or memaksa kalian untuk mendengar atau menyanyikan lagu ini…smua tplg pd dri msg2…tiap insan mpercayai apa yg diajarkan ole agama msg2…cb la menghormati lagu sesama kita..dunia ini akan aman..xkan ada perbalahan ant sesama…renung diri kita secara mendalam…adakah kita taat kepada apa yg diajar o tuhan kita msg2…periksa hati n tiap perbuatan kita…adakah kita tergolong dalam org2 yg beriman….xkira apa pun agama kita…tiap perbuatan pasti ada balasannya bila saat itu tiba…jgn menyalahkan sapa2 hanya kerna lagu ini…sbagai manusia kita ada pencipta kita….

Komen oleh ann

Lagu ini bagus, lagu ini memang diciptakan oleh seorang Kristiani, tp kalo umat pemeluk agama lain diluar kristiani mau menyanyikan lagu ini, ga ada yg larang,, itu kan ungkapan hati si pencipta lagu kpd Tuhan yg dia kenal dan dia sembah.. jadi yoook..nyanyi bareng… jangan kan yg beragama, yg tak beragama pun boleh menyanyikan lagu ini.. ^.^
cheers everyone…

Komen oleh fitri

Betul itu, kalau suka baca dan dengar baik2..
lalu nyanyikan, ajak orang lain jg melakukan yg sama,,
kalau tdk suka… sssssttt… diam saja yah..!
karena tidak ada gunanya menghujat,, hati2 nanti malah kena batunya,,

Komen oleh guru

Islam itu satu!!!!

Komen oleh nur ahmad hafizuddin

Kita semua penyibuk. itulah terjadi kalau sudah tidak ada kasih di antara manusia. Tidak mahu memberi komen yang membawa orang lain bertobat.

Komen oleh Nancy Kandaung

Haii.. Jangan bergaduh laa..Bukankah sebagai muslim kita diajar untuk tidak bermusuhan..? Bukan nak menyampuk,tapi ini kebaikan korang semua..

Komen oleh Unknown12

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti
I Love Yesus Kristus .. ^^
semoga kk Agnes Cepat Sembuh .. dr penakit’a
semoga KK Agnes bisa Dance lg ..
AMMIIDDD

Komen oleh nicky sazkia

x sedar diri org yang ska sgt mengomen agnes,macam lah baik sangat

Komen oleh leeinah

kenapa org islam slalu memburukkan agama lain dan menjadikannya satu isu..sedangkan agama lain x pernah ambik tahu pasal agama islam dan mburukkan agama mereka.kite semua ada kepercayaan masing2 jd x payah nk memburuk agama org lain.apa pun i still love kristian..

Komen oleh jane

Jesus loves you, and me. We are 1 in the name of God.

Komen oleh nile

Yesus berkata: “Aku lah jalan, kebenaran dan hidup. Tiada siapa yg dpt dtg kpd Bapa kecuali melalui Aku.” Kesian (Islam) masih mencari jalan yang lurus. Kalau kamu terima Yesus sbg juruselamat, pasti kamu temui jalan lurus ke shorga. Puji Tuhan! Allah Mahabesar, Maha Mulia!! Pencipta alam semesta dan segala isinya.

Komen oleh nile

x kuasa yang mampu menandingi kuasa ALLAH SWT…

Komen oleh azrenrenesha

x ada kuasa yg mampu mendahului YESUS…….Yesus…Yesus..Yesus…halelluyah….

Komen oleh Kasanova

KAMI UMAT ISLAM SENTIASA PATUH DAN TAAT kepada-NYA .. KERANA HANYA KEPADANYA KAMI BERSERAH…

Komen oleh azrenrenesha

kami juga umat kristian sentiasa patuh dan taat pada nya..dan dia x pernah mengar kami mengutuk agama lain…hanya pada nya kami mengharap kan harapan yg x akan luput….halelluyah…jesus is my life….

Komen oleh Kasanova

astaghfirullahaladzim. Sudah-sudah. Yang islam islam, jangan ikut2an yang kristian. Biarkan mereka menjalani kehidupannya sebagai mana kepercayaan yang mereka pilih.

Komen oleh indah dewi

kita tengo ja bh d hari akhirat…..sepa yg betul sepa yg salah…

Komen oleh Kasanova

kasanova, x payah tggu hari akhirat. Dlm kubur nnti ko akn tau sapa yg benar n sapa yg salah. org islam wajib percaya pd 6 rukun iman. dan iman org islam mudah terpesong dgn 3 cara; pkataan, pbuatan malahan dgn hati sekalipun samada dgn sengaja atau tnpa sedar. so korg mmg xkn paham kenapa dgn dgr lagu blh tpesong akidah. ckp byk pn x guna. pemilik blog cuma nk mengingatkn kpd org islam shj ttg lagu ni. so korg x payahlah terasa. dia xde kutuk kristian pun. pembaca blog ni jer yg over.

Komen oleh ntahapa2

Reblogged this on nadettha29 and commented:
like

Komen oleh nadettha29

k’agnes aku suka lagu lagunya!!
kerensz ini lagu rohani terfavorit buat aku!!

SEBABLAH ALLAH YESUSKU MENGERTI!!

Komen oleh imelta agata

btol tu agama islam ne slu ckp agama dorag btol ..n mngutuk agama org ln..fikirla n renungkla allah n tuhan kta satu kta masing2 mempunyai kepercayaan sendiri ..klu agama yg ln tu smuanya kafir dalam bible n alquran pn ad tertulis org2 yg tidak menganal allah tu kafir..bgi agma krstian allah tu dipangil jesus christ sma sahaja cuma bahasa berbeza tuhan tu satu..bersyukurla sbp kta diberi hidup smpi skg..org yg beraga islam ne jgnla pentingkn diri sendiri bkn kmu org saja yg tgl d bumi ..cermin la diri sendiri sblm menghina agama org ln..sbp allah n tuhan kta adalah satu sbp agam islm ne percaya allah n tuhan adalah dua..sebap agama berbeza n dowg x caya agama lain pn percaya pd allah n tuhan..ALLAH ITU UNTUK SEMUA ORANG BAGI YANG PERCAYA PADANYA AMEN..

Komen oleh khong

Jgn nak menghakimi org lain..sbb kamu jg x punya apa2 kuasa malahan menukar sehelai rambut Putih kepada Hitam pun kamu langsung x punya kuasa.sdgkan Kami jg Sgt hormat agama org lain..menyayang sesama walaupun x seagama..patutkah kamu mengaibkan n memburukkan agama org lain sdgkan Kami kristian sentiasa diam walaupun Kami d caci. Sbb kamu jg saudara Kami walaupun berlainan agama…Kami x pernah menolak kamu melainkan kamu yg selalu mencari keburukan org kristian. .Kami jg slalu mengikuti lagu2 org Islam tp x pernah pun terlintas d hati kami untuk mencari memburukkan d dlm lagu itu. .Kami di kuarkan untuk menyayangi sesama. Menyayangi musuhmu sperti Kamu menyayangi dirimu sendri..telingah jgn adik menjatuhkan maruah agama org lain..hormati Hakim asasi masing 2..x nak lah celoteh parang Sgt Kat sndri..sndri Mau fikirlah.

Komen oleh fikir2kanlah




Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s



Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

%d bloggers like this: